شناسه خبر : 30787 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

افسانه احیای شیر ایرانی در باغ وحش

ایران نوشت: داستان رویاپردازی احیای شیر ایرانی از ورود یک شیر زخمی از انگلیس به باغ وحش ارم شروع شد. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی برای احیای شیر ایرانی بعد از 80 سال انقراض، هلهله سر دادند تا این سوال پیش بیاید که آیا کارکرد و وظیفه یک باغ وحش، «احیا»ی یک گونه از دست رفته است؟ اصلاً می‌توان در یک قفس آهنی یک گونه منقرض‌شده را احیا کرد؟ مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی محیط زیست با رد این ادعا، احیای گونه‌های جانوری را وظیفه قانونی سازمان حفاظت محیط زیست می‌داند. او آب پاکی روی دست همگان می‌ریزد و می‌گوید: «سازمان در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای احیای «شیر» و «ببر» ایرانی ندارد.»

دستمزد هفت‌میلیاردی برای قورباغه

شهروند نوشت: نوید محمدزاده با شرکت «تصویرگستر پاسارگاد» که سرمایه‌گذار سریال شبکه خانگی «قورباغه» است، قراردادی یک‌ساله امضا کرده که بر اساس آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست، حق بازی در هیچ فیلم و تئاتری را نخواهد داشت؛ تا عطش ایجادشده در بین هواداران این بازیگر استقبال از سریال قورباغه را تضمین کند. بر اساس این قرارداد محمدزاده ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان یعنی در کل هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. نوید محمدزاده تنها بازیگر ایرانی نیست که برای زمان‌های بازی نکردنش در یک سریال دستمزد می‌گیرد. پیش از او چنین اخباری درباره شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد و فریبرز عرب‌نیا در سریال مختارنامه هم منتشر شده بود.

نمی‌توانیم بچه‌ها را مقابل مدرسه تفتیش کنیم

ایلنا نوشت: محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به این سوال که چرا نظارتی در مدارس وجود ندارد تا دانش‌آموزان مواد مخدر و قرص با خود به مدرسه حمل نکنند، گفت: ما که نمی‌توانیم در مقابل مدرسه دانش‌آموزان را تفتیش کنیم و اجازه این کار را نیز نداریم. آنچه ما را متوجه این مشکل می‌کند، نشانه‌هایی است که از بچه‌ها می‌بینیم. تعداد کسانی که با خودشان مواد مخدر یا قرص روانگردان به داخل مدرسه می‌برند، اندک است. مردم به هیچ عنوان نباید نگران این مساله باشند. درصد استفاده از مواد مخدر در میان دانش‌آموزان بسیار کم است، اما من درصد آن را تعمداً ذکر نمی‌کنم، چون مسائل تربیتی در این موضوع وجود دارد.

توقف اعزام دائم دانشجویان علوم پزشکی به خارج

ایسنا به نقل از حمید اکبری، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت، نوشت: اعزام دانشجو برای دوره‌های بلندمدت در رشته‌های تخصصی علوم پزشکی با ایجاد رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌های داخل کشور، در سال جاری کاملاً متوقف شده است ولی اعزام به صورت کوتاه‌مدت با وجود محدودیت‌های ارزی همچنان ادامه دارد. متاسفانه محدودیت‌های ارزی موجب شده در عرصه اعزام دانشجو در دوره‌های کوتاه‌مدت فرصت مطالعاتی به خارج از کشور با محدودیت مواجه شویم و آمار دانشجویان اعزامی روند کاهشی داشته است. این اعزام در دانشگاه‌ها به‌رغم محدودیت اعتبار صورت می‌گیرد. ارز اختصاصی بانک مرکزی برای فرصت مطالعاتی دانشجویان همان ارز نیمایی است. به همین جهت هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها