شناسه خبر : 30706 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

۳۲ درصد زنان ایرانی هرگز سینما نرفته‌اند

ایسنا نوشت: نتایج نظرسنجی ملی اسفندماه ایسپا در خصوص سینما رفتن زنان ایران نشان می‌دهد ۳۲ درصد زنان ایران تاکنون به سینما نرفته‌اند. 9 /25 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که آخرین باری که به سینما رفته‌اند کمتر از یک‌سال پیش بوده است. 9 /11درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند آخرین بار بین یک تا سه سال پیش بوده که به سینما رفته‌اند. 2 /30 درصد از پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند از آخرین باری که به سینما رفته‌اند حداقل بیش از سه سال می‌گذرد. همچنین بیش از 2 /30 درصد مردم ایران تا به حال به سینما نرفته‌اند و بیش از 6 /88 درصد هم به تئاتر نرفته‌اند. طبق این آمار، بیش از 2 /80 درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که تاکنون به هیچ کنسرتی نرفته‌اند.

ارسال تذکر پیامکی به‌جای برخورد در خیابان

تسنیم نوشت: وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره پیامک‌های ارائه‌شده به برخی افراد در زمینه امنیت اخلاقی گفت: روشی که اکنون وجود دارد و در زمان سردار اشتری باب شد و به نظر من خیلی خوب است،‌ این است که به‌جای اینکه در خیابان و کوچه با مظاهر ناهنجاری اجتماعی برخورد کنند، با فرستادن پیامک و در برخی موارد نامه به همراه مستندات به افرادی که دچار اشکال شده‌اند، تذکر داده می‌شود. زمانی که تذکرات به دو یا سه مورد می‌رسد، نیروی انتظامی باید اعمال قانون کند و اعمال قانون در این مواقع اخذ تعهد و صحبت حضوری است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی از مردم خواست با احترام به ضابطان کمک کنند اتفاقی رخ ندهد که دشمنان از آن سوءاستفاده کنند.

قتل فرزندان به تحریک دعانویس

میزان نوشت: حسن جهانشاهلو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، از بازداشت پدری خبر داد که اقدام به قتل دو فرزند خود کرده بود و گفت: قاتل که با همسر خود دارای اختلافات خانوادگی بوده، پس از مراجعه به یک رمال از وی می‌شنود که اختلاف در دل فرزندان خانواده است و با نبود آنها این اختلافات حل خواهد شد. متهم از آنجایی که اختلالات روانی داشته در یک رفتار جنون‌آمیز دو فرزند خود را که یکی دختری ۱۲ساله و دیگری پسری هفت‌ساله بوده است، با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رساند و دستگیر می‌شود. جهانشاهلو با تاکید بر اینکه این خانواده قربانی خرافات شده از صدور دستور قضایی برای بازداشت فرد مدعی رمالی خبر داد.

کمک ۸۰۰ میلیاردتومانی به مناطق سیل‌زده

اطلاعات نوشت: مصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، با اشاره به وعده کمک ۸۰۰ میلیاردتومانی ستاد در جریان سیل اخیر، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موظف به تحقق وعده‌های خود است. ۲۵۰ میلیارد تومان برای امدادگری و کمک‌های مردمی و ۵۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال تخصیص داده شده است. قول داده بودیم که چهار هزار بسته لوازم‌خانگی را به سیل‌زدگان تحویل دهیم و دو هزار و ۵۰۰ بسته را در انبارهای استان مستقر کردیم و منتظر لیست بهره‌مندان هستیم. ستاد وعده تامین هشت هزار راس دام را داده بود. چهار هزار راس دام سبک مخصوص استان گلستان است و به افرادی که دام خود را از دست دادند، تحویل می‌دهیم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها