شناسه خبر : 30555 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

محکومیت دختر خیابان انقلاب به یک سال حبس

ایرنا نوشت: ویدا موحد معروف به «دختر خیابان انقلاب» از سوی شعبه 1091 مجتمع قضایی ارشاد به اتهام تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. پیام درفشان، وکیل مدافع ویدا موحد، با اعلام این خبر گفت که دادگاه یازدهم اسفند 97 این حکم را صادر کرده و قطعی شده است. این وکیل دادگستری با بیان اینکه موکلش مشمول عفو رهبری به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) و آزادی مشروط قرار گرفته، گفت: با وجود پیگیری‌ها در زندان و اینکه موکل چندین مرتبه درخواست آزادی مشروط و عفو برای قاضی اجرای احکام ارسال کرده اما هیچ درخواستی از زندان شهر ری برای اجرای احکام ارسال نشده است.

اخبار ضد و نقیض درباره توقیف یک فیلم

ایسنا نوشت: روابط عمومی فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی از صادر نشدن پروانه نمایش این اثر به دستور یک نهاد انتظامی خبر داد و اعلام کرد: «علی‌رغم تلاش فراوان و دوماهه برای دریافت پروانه نمایش «قصر شیرین» به جهت برنامه‌ریزی اکران آن در فصل تابستان، سازمان سینمایی از صدور پروانه امتناع کرده است که پس از بررسی علت موضوع، مشخص شد یکی از نهادهای انتظامی فقط به دلیل چند پلان از فیلم که خوشایند آنها نیست، به سازمان سینمایی تاکید کرده است حق صدور پروانه اکران برای «قصر شیرین» را ندارد!» با این حال، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی این خبر را رد کرد و گفت: «قصر شیرین» در مرحله صدور پروانه است.

دایی: به کثیف‌کاری‌های فوتبال ورود کنید

خبرگزاری مهر نوشت: علی دایی، سرمربی تیم فوتبال سایپا، با بالا گرفتن حواشی بعد از بازی با پرسپولیس، از قوه قضائیه و وزارت اطلاعات خواست به کثیف‌کاری‌های فوتبال ورود کنند. او گفت: خیلی خوشحال می‌شوم و تقاضا دارم نه‌تنها کمیته اخلاق بلکه قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه به خیلی از مسائلی که در فوتبال اتفاق می‌افتد ورود کنند. بیایند از خود من شروع کنند تا برسند به دیگران. به بحث بلیت‌فروشی ورود کنند که باید به تبلیغات محیطی فروخته شود و اینکه این بلیت‌ها کجا فروخته شده و پولش کجاها رفته. به بلیت‌های تقلبی و مواردی از این دست برسند و ببینند جای پای چه کسانی است. ببینند چه کسانی سرشان بالا و چه کسانی پایین است.

تعطیلی مراکزی که به کارمندان دولت مدرک می‌دادند

تسنیم نوشت: منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، در جریان سوال محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس درباره علت عدم توجه به توسعه و تصویب رشته‌ها و حمایت از آموزش‌های کاربردی و مهارتی، گفت: توقف مراکز دانشگاه علمی کاربردی، به طور عموم درباره واحدهای وابسته به دستگاه‌های دولتی بوده که به کارمندان و مستخدمین دستگاه‌ها مدرک می‌دادند، البته خیلی وقت‌ها هم مرتبط نبوده است. مراکز خصوصی علمی کاربردی عموماً مورد حمایت وزارت علوم قرار گرفته‌اند. وزارت علوم همواره از رشته‌های کاردانی و کارشناسی مهارتی حمایت کرده است. در جهت تقویت دانشگاه‌های علمی کاربردی و نیز ارتقای مهارت‌های کاری تلاش کردیم و 10 رشته کارشناسی جدید را به این دانشگاه ارائه کرده‌ایم.

دراین پرونده بخوانید ...