شناسه خبر : 30104 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

زیر پوست «شکاف»ها در برج میلاد

دنیای اقتصاد نوشت: طی هفته‌های اخیر خبری با عنوان شنیده شدن صداهای عجیب از برج میلاد منتشر شد. این صداها از سوی مدیران برج تکذیب شد اما برخی کارشناسان آن را ناشی از ایجاد شکاف‌هایی در بخشی از دیوارهای پارکینگ دانستند. مقایسه وضعیت گذشته و کنونی نشان می‌دهد در نگهداری و پایش برج تغییراتی به وجود آمده است. رضا میرصادقی، از مدیران ارشد برج میلاد در سال‌های گذشته، معتقد است: پایدارسازی دیواره‌های گود جانبی برج میلاد که در سال ۹۱ انجام شده حداکثر تا سه سال ضمانت داشته. تا پایان سال ۹۵ مانیتورینگ انجام شده اما از آن به بعد بررسی‌های دوره‌ای متوقف شده است. عدم بررسی می‌تواند مشکل فعلی را به یک بحران تبدیل کند.

دیگر نمی‌توانیم آدیداس بپوشیم

شهروند به نقل از صفی‌الله فغان‌پور، مسوول حقوقی فدراسیون فوتبال، نوشت: قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس رسماً به پایان رسیده و برای انتخاب و معرفی اسپانسر جدید البسه تیم ملی هم از طریق مزایده اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. هر شرکتی که تمایل به همکاری و تامین البسه تیم ملی دارد، می‌تواند در مزایده شرکت کند. در چنین شرایطی قطعاً دیگر تیم ملی از البسه آدیداس استفاده نخواهد کرد و این شرکت هم برنامه‌ای برای اسپانسری از تیم ملی ایران مثل قبل ندارد و اگر بخواهیم آدیداس بپوشیم، باید از آنها لباس بخریم که دیگر این امکان هم وجود ندارد. هیچ بحث مالی هم با آدیداس نداریم و طبق قرارداد از آنها لباس به اندازه کافی خریداری کردیم.

تکذیب سانسور لوگوی منچستریونایتد در صداوسیما

خبرگزاری مهر نوشت: بعد از سانسور لوگوی آ.اس.‌رم در برنامه گزارش ورزشی، تغییر در لوگوی منچستریونایتد در صداوسیما هنگام پخش اخبار ورزشی از شبکه سه سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. داوود حسین‌نژاد، سردبیر اخبار ورزشی شبکه سه، اعمال هرگونه سانسور را تکذیب می‌کند و می‌گوید: متاسفانه همکاران ما در جست‌وجو برای لوگو به گوگل مراجعه کرده و برای تهیه لوگوی png به اشتباه و به دلیل نداشتن تخصص ورزشی، لوگویی را انتخاب کردند که در سال ۱۹۷۰ برای این باشگاه استفاده می‌شد. پیش از این بارها از لوگوی باشگاه منچستریونایتد در اخبار ورزشی استفاده شده، بنابراین قضیه سانسور از اساس کذب محض است و موضوع اشتباه گرافیست اخبار ورزشی بوده است.

یک‌سوم ازدواج‌های سال ۹۶ به طلاق منجر شد

ایسنا به نقل از علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، نوشت: سال ۹۱ اعلام کردم ساعتی ۱۶ طلاق در کشور در حال وقوع است. در سال ۹۶ در ایران ساعتی ۲۱ واقعه طلاق و ۷۰ ازدواج به ثبت رسید. در کل نزدیک به یک‌سوم ازدواج‌های ما در ایران در سال ۹۶ به طلاق منجر شد. سال ۹۶ بحران آمار طلاق در تهران به هر دو ازدواج، یک طلاق رسید. از ابتدای سال ۹۷ روند طلاق با وجود ۲۰ سال روند صعودی، روند نزولی پیدا کرد. در سه ماه اول سال ۹۷، ۴۲ هزار طلاق به ثبت رسیده است و در شش‌ماهه سال ۹۷، ۸۰ هزار طلاق و ۳۰۷ هزار ازدواج به ثبت رسیده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها