شناسه خبر : 30027 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

رکورد جدید تهران در فرونشست زمین

اطلاعات به نقل از حسن رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه تهران، نوشت: تهران با ثبت رکوردی جدید در فرونشست زمین، روزانه یک میلی‌متر نشست می‌کند و به علت برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهرداری با فرونشست گسترده زمین روبه‌رو شده‌اند. فرونشست زمین در دشت ورامین به سالانه ۱۳ سانتی‌متر، بخشی از پاکدشت و پیشوا ۲۵ سانتی‌متر، شهرری ۲۵ سانتی‌متر، دشت تهران ۱۷ سانتی‌متر و شهریار به ۳۶ سانتی‌متر رسیده است. اسلامشهر، کهریزک، شهریار، چهاردانگه، صبا‌شهر و نسیم‌شهر در معرض بیشترین فرونشست زمین هستند و ۲۵ کیلومتر از مسیر کمربندی آزادگان، ۲۸ کیلومتر از آزادراه تهران- قم و ۲۱ کیلومتر از آزادراه تهران-ساوه با خطر فرونشست روبه‌رو شده‌اند.

دلیل حملات گسترده به سینما

خبرآنلاین نوشت: فاطمه معتمدآریا در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: نمی‌خواهم بگویم از چیزی دلخورم، چون اینجا جشن است. نمی‌خواهم بگویم جای خیلی از کسانی را که نیستند، خالی می‌کنم؛ مثل بیضایی و دیگرانی که سهم زیادی در هنر این مملکت دارند. همه انتقادها از همه‌سو به سینماست برای اینکه گوهر دست‌نیافتنی است و همه آن را می‌خواهند. هر کسی پیکان تیز انتقاداتش را به طرف ما می‌آورد ولی ما یک خانواده معتقد به ارزش‌های انسانی هستیم. سینمای ما بزرگ‌ترین سفیر فرهنگ سرزمین‌مان در جهان است، این است دلیل حملات گسترده به سینمای ایران. دلخور نیستم که هرجا رفتم در این ۴۰ سال، توقف برایم ایجاد کردند، این توقف باعث شده جهش بزرگ‌تری داشته باشم.

از برخورد با بی‌حجابی و بدحجابی کوتاه نمی‌آییم

ایسنا به نقل از حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت، نوشت: بی‌حجابی هنجارشکنی است و برخورد با افرادی که شئون اخلاقی، اسلامی و عرف جامعه را رعایت نمی‌کنند، از اولویت‌های اساسی پلیس پایتخت است. پلیس هرگز مرعوب شانتاژها و جوسازی‌ها در این حوزه نمی‌شود. در برخورد با این‌گونه مسائل کوتاه نمی‌آییم. در ملاقات اخیر جمعی از فرماندهان ارشد ناجا با فرماندهی معظم کل قوا، معظم له نیز بر لزوم توجه به حفظ شئون اسلامی در جامعه تاکید داشتند و معتقد بودند که این رویکرد باید عاقلانه و مدبرانه باشد. رویکرد عاقلانه و مدبرانه موضع پلیس در حوزه امنیت اخلاقی و اجرای ماموریت‌های مربوطه است. واکنش‌های ایجابی، فرهنگی و آموزشی جایگزین برخوردهای سلبی پلیس در این حوزه شده است.

انفجار شیء دست‌ساز در زاهدان

ایرنا نوشت: محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، جزئیات انفجار شامگاه 9 بهمن در زاهدان را اعلام کرد: «ساعت 20:30 دقیقه صدای انفجار در بلوار بعثت زاهدان شنیده شد. با حضور عوامل انتظامی مشخص شد این صدا بر اثر پرتاب شیء انفجاری دست‌ساز بود. تیم چک و خنثی به محل اعزام و یک بسته مشکوک دیگر در همان محدوده کشف شد. عوامل انتظامی بلافاصله نسبت به تخلیه محل اقدام کردند. این شیء قبل از خنثی کردن منفجر شد و سه تن از عوامل به صورت سطحی مصدوم شدند. تلاش برای دستگیری عاملان پرتاب این شیء دست‌ساز ادامه دارد.» گفته می‌شود گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل با صدور اطلاعیه‌ای مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها