شناسه خبر : 29951 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

سرقت ادوات ریلی علت سانحه قطار باری بود

ایلنا به نقل از مدیرکل راه‌آهن تهران نوشت: شهریورماه سال جاری در مسیر ریلی تهران-قم در نزدیکی فرودگاه امام یک دستگاه قطار باری دچار سانحه شد که علت آن سرقت ادوات ریلی مسیر بود. این سانحه یک میلیارد تومان خسارت به بار آورد و پس از آن، پلیس راه‌آهن برای برقراری امنیت تلاش دوچندانی انجام داد. تونلی به طول 10 کیلومتر در مناطق 17 و 18 توسط سارقان به محل ناامن تبدیل شده بود. 38 سارق این تونل دستگیر شدند. سردسته سارقان در تونل مستقر بود و از هر سارقی ورودی می‌گرفت تا بتواند ادوات ریلی را در این مسیر به سرقت ببرد. سرقت از مسیر ریلی به منزله سرقت اسلحه ماموران نیروی انتظامی است.

ساخت دارو با نام معصومان خیانت است

ایسنا نوشت: آیت‌الله محقق‌داماد، عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، درباره مبحث اخبار و خبررسان‌ها در اسلام و قرآن، به راویانی که احادیث پزشکی را روایت کرده‌اند، اشاره و اظهار کرد: در دنیای امروز علاوه بر معیار عادل و فاسق بودن برای خبررسان، تضاد منافع خبررسان با خبری که آورده نیز به عنوان یکی از معیارهای مهم تشخیص صحت خبر مطرح است و اگر کسی خبری آورد که با منافع او در تضاد یا هم‌راستا بود، باید احتمال دهیم که آن خبر مشکل دارد. چه‌بسا بخشی از روایات طبی توسط افرادی سودجو و منفعت‌طلب جعل شده باشد. آنان داروهایی را با نام ائمه ساخته‌اند که این مساله خیانت به اهل بیت و اسلام است.

دستگیری ۷۲ زن و مرد در یک پارتی مختلط و شبانه در ساری

خبرگزاری‌ مهر نوشت: یونس حسینی، دادستان ساری، با اعلام دستگیری ۷۲ زن و مرد در یک پارتی شبانه در یکی از مناطق شهر ساری گفت: طبق هماهنگی با دادستانی و نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه اقدام به انجام عملیات شد. بیشتر دستگیرشدگان مشروب خورده بودند و باید به جرائم متعدد رسیدگی شود. تشکیل پارتی مختلط، عدم رعایت موازین شرعی و صرف مشروبات الکی دارای عناوین مجرمانه است و این‌گونه پرونده‌ها با سرعت رسیدگی می‌شود. میزبان در زمینه قمار سابقه محکومیت ۶۰ میلیاردتومانی دارد، هرچند قطعی نشده است. میزبان اهل یکی از شهرهای نزدیک ساری بوده و در منزل خود در ساری اقدام به برپایی جشن کرده است. این افراد به مراجع انتظامی منتقل شدند.

قبرهای بهشت زهرا را گران نکردیم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا، با تکذیب قیمت‌های صد میلیون‌تومانی قبور در بهشت‌زهرا گفت: بالاترین قیمت قبر در این آرامستان، ۱۶ میلیون تومان است. اگر دیدید قبری یک ریال بالاتر از این قیمت فروخته می‌شود من از بهشت‌زهرا می‌روم. قیمت قبور از دو سال پیش هیچ تغییری نکرده است. طبق سنوات گذشته هر تهرانی می‌تواند از یک طبقه قبر رایگان در قطعات روز استفاده کند و دوطبقه بالایی را با قیمت یک میلیون تومان تملک کند. افرادی که متقاضی خرید قبر در قطعات روز نیستند می‌توانند از قطعات سایر فازهای بهشت‌ زهرا استفاده کنند. قیمت هر قبر در فاز یک ۱۶ میلیون، فاز دو 9 میلیون و فاز سه 5 /4 میلیون تومان است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها