شناسه خبر : 29876 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

روزی ۴۰۰ قطعه شعر روی سامانه بررسی ارشاد

خبرآنلاین به نقل از عبدالجبار کاکایی، عضو شورای شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوشت: شورای شعر و ترانه وظیفه ارزیابی و نظارت بر آثار را انجام می‌دهد. زمانی که تعداد آثار محدود بود کلام، نکات ادبی و البته مسائل نظارتی را مورد بررسی قرار می‌دادند. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تعدد کنسرت‌ها شرایط موسیقی دگرگون شد ولی شرایط شورای شعر تغییری نکرد؛ همچنان همان تعداد شاعر در وزارت ارشاد نشسته‌اند در حالی که روزی حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ قطعه روی سامانه می‌آید و شش، هفت نفر باید آنها را بررسی کنند و با یک تعطیلی دو، سه هزار شعر عقب می‌افتند. تصور کنید چه توقعی می‌توان از شورا داشت که آثار را هنرمندانه و فنی ارزیابی کند؟

راه‌اندازی سامانه برای ثبت اموال مسروقه

ایرنا به نقل از رضا موذن، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی، نوشت: سامانه نما برای ثبت اموال مسروقه و شناسایی اموال راه‌اندازی شد. شماره سریال اموالی که به سرقت می‌رود در این سامانه ثبت می‌شود تا بعد از کشف، به صاحبان آن بازگردانده شود. در این سامانه اموالی که شماره سریال داشته باشد و به سرقت رفته باشد ثبت می‌شود اما اموالی که شماره سریال نداشته باشد ثبت نخواهد شد. با توجه به افزایش قیمت طلا و ارز و نگهداری آنها در منزل، میزان سرقت از منزل در ماه‌های اخیر هفت تا هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده بنابراین ضروری است شهروندان شماره سریال اموال خود را داشته باشند.

مردم بی‌زبان و بی‌آزاری هستیم

ایران نوشت: پیرمرد آخرین خواسته‌اش همین است که شناسنامه داشته باشد: «کشاورز و دامدار بودم، الان از کار افتاده‌ام. وقتی شناسنامه نباشد، هیچ چیز نیست. پسرم هم شناسنامه ندارد. پسرعموهایم شناسنامه گرفتند اما به ما که رسید، کار گیر پیدا کرد. پرونده‌ام در ثبت احوال است. ما مردم بی‌زبان و بی‌آزاری هستیم. کمک‌مان کنند از این وضع دربیاییم.» حسین چاری، پسر جان‌محمد، ۳۱ساله است. سه بچه دارد که شناسنامه ندارند: «ما به خدا ایرانی هستیم، حقمان است شناسنامه داشته باشیم. ما را برج ۲ پارسال فرستادند پزشکی قانونی زاهدان. گفتند منتظر باشید، بعد که رفتیم برای خونگیری گفتند مواد آزمایش دی‌ان‌ای نداریم. گفتند به خاطر تحریم است. گفتیم چه کنیم، گفتند به تصمیم فرماندار نیمروز بستگی دارد.»

هشدار فائزه هاشمی درباره یک اتفاق خطرناک

ایسنا نوشت: اکران مستند «مثل یک زن» درباره زندگی فائزه هاشمی که از ۱۵ دی‌ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده رفت، بعد از یک هفته نمایش در سینماها متوقف شد. به گفته کارگردان در حکم توقیف ذکر شده که این اثر تا اطلاع ثانوی به دلیل مفتوح بودن پرونده فائزه هاشمی توقیف خواهد بود. خود هاشمی معتقد است این رویه غیرقانونی و بر اساس سلیقه شخصی است: «اینکه نهادهای دولتی بی‌قانونی کنند اتفاق خطرناکی است. هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک! نهادهای حکومتی باید ضامن اجرای قانون باشند و اگر خودشان بی‌قانونی و بی‌عدالتی کنند فاجعه است. بابی است که معلوم نیست انتهایش به کجا می‌رسد و نشانه خوبی نیست.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها