شناسه خبر : 29805 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

هشدار دادستان یزد درباره یک کنسرت

میزان نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، نسبت به عدم رعایت حدود و شئونات قانونی در کنسرت‌ها و هنجارشکنی در این زمینه هشدار داد. علی‌اکبر شمس با اشاره به اجرای یک کنسرت با حضور یکی از خواننده‌های کشور، در چند روز اخیر در استان یزد، اظهار کرد: متاسفانه در این کنسرت یکسری از اتفاقات خلاف عرف، شرع و قانون رخ داده و این اتفاقات، مذموم و غیرقابل دفاع است و عدم برخورد با این هنجارشکنی موجب تکرار و تداوم این‌گونه رفتار خواهد شد. کسی با شادی و تفریح مردم مخالف نیست، اما شادی باید در چارچوب قوانین و توجه به شرایط عرفی جامعه باشد. بافت مذهبی استان دارالعباد یزد، هنجارشکنی را برنمی‌تابد.

حدادعادل در جست‌وجوی زبان فارسی

ایسنا به نقل از غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی، نوشت: در شمال تهران به‌ویژه در رستوران‌ها باید به دنبال زبان فارسی بگردیم. در بسیاری از نقاط شهر و در خیابان‌ها بسیاری از اسم‌ها به زبان غیرفارسی آلوده شده‌اند. حتی در تولید دستمال کاغذی از نام غیرفارسی استفاده می‌کنند. باید برای حفظ زبان که حفظ هویت ماست تلاش کنیم. در هفت سال اخیر که بنیاد فعالیت خود را آغاز کرده، از طریق رسانه‌ها در داخل و خارج از کشور معرفی شده و توانسته آموزش زبان فارسی در جهان را به سمت دانش تخصصی آموزش زبان پیش ببرد. به‌رغم مشکلات زیاد ما به لحاظ بودجه، بنیاد سعدی در امر گسترش زبان فارسی بی‌توفیق نبوده است.

شش درصد دختران در سنین زیر 14 سال ازدواج می‌کنند

ایرنا به نقل از پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی، نوشت: شش درصد دختران در سنین 10 تا 14 سال ازدواج می‌کنند و بسیاری از آنان بعد از 30سالگی در خطر سرطان هستند. چیزی که باعث شده عده‌ای با این طرح (منع کودک‌همسری) مخالفت کنند، این تصور اشتباه است که هدف این طرح مخالفت با افزایش جمعیت است در حالی که این‌طور نیست. ما هم دنبال افزایش جمعیت هستیم. اما آیا می‌خواهیم افزایش جمعیت را با ازدواج دختران زیر سن 13 سال رقم بزنیم. ما یک میلیون جوان آماده ازدواج داریم که امکانات لازم برای ازدواج ندارند. به جای مخالفت با طرح (منع) کودک‌همسری و تمرکز روی 40 هزار کودک، شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کنیم.

گردش شبانه در میدان مشق آزاد شد

همشهری نوشت: میدان مشق یکی از تاریخی‌ترین فضاهای «زنده» پایتخت است به این دلیل که در حالی ‌که ساختمان‌های تاریخی اغلب کارایی خود را از دست داده‌اند، هنوز ساختمان‌های اطراف میدان مشق مشغول به ‌کار هستند. مهم‌تر از همه ساختمان وزارت خارجه است که اکنون هم مقر اصلی این وزارتخانه محسوب می‌شود. همین عامل باعث شده بود تاکنون این محوطه به شکل محدود برای عموم قابل دسترس باشد. در جریان گفت‌وگوی چند روز پیش میان شهردار و وزیر خارجه تمهیداتی دیده شد تا مردم بتوانند در ساعت‌های بیشتری به تماشای زیبایی‌های میدان مشق بروند. از ابتدای بهمن‌ماه درهای محوطه پس از ساعات اداری نیز تا ساعت 24 و همین‌طور روزهای پنجشنبه و جمعه به روی شهروندان باز است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها