شناسه خبر : 29721 لینک کوتاه

حراست از آب

روحانی: باید به کشت فراسرزمینی روی بیاوریم

حراست از آب

بحران آب دغدغه همیشه دولت بوده و حالا رئیس‌جمهور از بررسی راه‌های جدید برای مدیریت و کاهش مصرف آب خبر داده است. حسن روحانی در جمع وزیر، معاونان و مدیران وزارت نیرو اعلام کرد باید محاسبه کنیم برای تولید میوه چه میزان آب و برق مصرف شده و تولید میوه به چه قیمتی تمام‌شده است. همچنین باید بررسی کنیم کشت میوه، سبزی و صیفی‌جات در داخل کشور به صرفه‌تر است یا باید به کشت فراسرزمینی روی بیاوریم و در دیگر کشورها زمین اجاره کرد. او گفت: در تایلند زمین‌های کشت برنج سالانه سه تا چهار نوبت کشت می‌شود و باید محاسبه کنیم که آیا کشت برنج در داخل کشور به نفع ما هست یا باید آن را به کشت فراسرزمینی تبدیل کنیم.

مدت‌هاست که مساله باروری ابرها عنوان می‌شود. روحانی هم به این مساله اشاره کرد و گفت: حل مشکل آب با بارور کردن ابرها، راه‌حل اساسی نیست؛ این‌گونه مطالب که با باروری ابرها مشکل حل می‌شود، در سال‌های 43 و 44 و در رژیم شاهنشاهی مطرح شد و این از نمونه تفکرات شاهانه بود که با بارور کردن ابرها مشکل آب حل می‌شود. آب‌های موجود باید به درستی مدیریت شود.

وی در این نشست از دشواری‌های تامین آب و برق در تابستان خبر داد و گفت: در سال 97 ممکن بود مشکلات بزرگی در زمینه آب و برق برای کشور به وجود آید و مجبور می‌شدیم آب تهران را جیره‌بندی کنیم، اما دولت اقدامات سریعی اتخاذ کرد. البته این کارها در رسانه‌ها مطرح نمی‌شود و صداوسیمای کشور بین مکروه، واجب، مستحب و حرام گاهی دچار مشکل می‌شود و تصور می‌کند که تعریف از دولت، مکروه است در حالی که این اقدام مستحب یا واجب است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها