شناسه خبر : 29269 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شهردار سوم

پیروز حناچی شهردار منتخب شورای شهر تهران شد

اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه 20 آبان عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی را با 16 رای و پیروز حناچی، معاون کنونی معماری و شهرسازی شهرداری را با 11 رای به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند. از بین این دو گزینه در جلسه سه‌شنبه 22 آبان شورای شهر پیروز حناچی با یک رای بیشتر به عنوان شهردار انتخاب شد.

شهردار سوم

اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه 20 آبان عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی را با 16 رای و پیروز حناچی، معاون کنونی معماری و شهرسازی شهرداری را با 11 رای به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند. از بین این دو گزینه در جلسه سه‌شنبه 22 آبان شورای شهر پیروز حناچی با یک رای بیشتر به عنوان شهردار انتخاب شد. 10 نفر از اعضای شورای شهر به عباس آخوندی و 11 نفر به پیروز حناچی رای دادند. به این ترتیب حناچی به عنوان سومین شهردار منتخب پنجمین دوره شورای شهر انتخاب شد تا پس از محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی مدیریت شهر تهران را به دست بگیرد. البته این موضوع منوط به صدور حکم از جانب وزارت کشور است. به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، این شورا پرونده پیروز حناچی را در همان روز رای‌گیری برای صدور حکم به وزارت کشور فرستاده است.

در صورت صدور حکم شهرداری حناچی انتظار می‌رود تغییراتی در مدیریت شهر تهران رخ دهد خاصه اینکه این شهردار منتخب شورای شهر نیز خود پس از انتخاب از جانب شورای شهر،‌ در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» بر ضرورت تغییر در نگاه به شهر تاکید کرده و گفته است: «وابستگی صددرصدی درآمدهای شهرداری به ساخت و ساز اعم از قانونی و غیرقانونی، یک اشتباه استراتژیک بود. مردم به ما امید بستند و در اداره امور شهر، تغییر می‌خواستند. در 10 کلانشهر کشور تغییرات جدی و معناداری رخ داد، نظام مدیریت شهری باید به این تغییرات پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهد و مشخص کند این تغییر چگونه اتفاق خواهد افتاد. ناچار هستیم نگاه متفاوت به شهر تهران داشته باشیم، سال‌هاست که کشورهای پیشرفته در همه دنیا خیابان جدیدی را به شهر اضافه نمی‌کنند. نگاه به شهر باید تغییر کند، به‌جای پول و اتوبان بیشتر و نگاه سیویل (عمرانی) باید نگاه خلاقانه به شهر داشته باشیم. تنها راه ایجاد سرمایه اجتماعی و توسعه قلمرو عمومی است؛ همان اتفاقی که در تپه‌های عباس‌آباد و پل طبیعت افتاد. توسعه فضایی که مردم بازیگر اصلی آن هستند.»

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها