شناسه خبر : 29114 لینک کوتاه

زیارت پیاده

برگزاری آیین سوگواری اربعین سیدالشهدا(ع) با حضور میلیون‌ها زائر ایرانی

زیارت پیاده اربعین و مراسم سوگواری چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران ایشان سه‌شنبه هشتم آبان‌ماه برابر با بیستم صفر با حضور گسترده عاشقان و عزاداران آن حضرت در کربلای معلی برگزار شد. پیاده‌روی اربعین امسال هم مانند چند سال اخیر با حضور گسترده میلیون‌ها زائر ایرانی برگزار شد.

زیارت پیاده

زیارت پیاده اربعین و مراسم سوگواری چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران ایشان سه‌شنبه هشتم آبان‌ماه برابر با بیستم صفر با حضور گسترده عاشقان و عزاداران آن حضرت در کربلای معلی برگزار شد. پیاده‌روی اربعین امسال هم مانند چند سال اخیر با حضور گسترده میلیون‌ها زائر ایرانی برگزار شد. به گفته معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور آخرین آمار مربوط به تردد زائران ایرانی به کشور عراق از طریق سه گذرگاه مرزی مهران، شلمچه و چذابه ویژه ایام اربعین تا روز سه‌شنبه دو میلیون و 346 هزار نفر بوده است. آن‌طور که ایرنا از این مقام مسوول نقل کرده، از ابتدای سفر زائران اربعین تعداد یک‌میلیون و 367 هزار و 182 نفر از طریق مرز مهران، 690 هزار و 439 نفر از گذرگاه مرزی شلمچه و تعداد 305 هزار و 31 نفر از مرز چذابه تردد داشته‌اند.

زیارت پیاده اربعین از سنت‌های شیعه است، اما شیعیان ایران پس از سال‌ها محرومیت از ورود به خاک کشور همسایه و زیارت بارگاه امام حسین (ع)، در سال‌های اخیر توانسته‌اند در کنار میلیون‌ها شیعه دیگر در این مراسم حاضر شوند. خبرگزاری ایسنا به نقل از استانداری کربلا اعلام کرد که فقط تا شب اربعین بیش از ۱۵ میلیون زائر وارد این استان شدند. در گزارشی که روزنامه «اطلاعات» به نقل از وبگاه شبکه خبری «الفرات» عراق از زیارت اربعین منتشر کرده، آمده است: «ازدحام جمعیت در گوشه گوشه خیابان‌های کربلا آنقدر زیاد شد که برای طی کردن حتی مسیری یک‌صدمتری باید با سختی تمام در لابه‌لای جمعیت ساعت‌ها وقت صرف کرد. بیش از چهار میلیون زائر عربی و خارجی از گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های عراق وارد شده‌اند. بیش از ۲۳ هزار نیروی امنیتی در استان کربلا، طرح تامین امنیت را اجرا کرده‌اند. امسال به لطف ثبات امنیتی و نقش عناصر اطلاعاتی، هیچ حادثه‌ای آرامش زیارت اربعین را بر هم نزد.» البته سفر کربلا برای همه ایرانیان بی‌خطر انجام نشد. خبرگزاری ایرنا هشتم آبان‌ماه نوشت: در ایام اربعین امسال تاکنون 24 زائر ایرانی در اثر حوادث رانندگی در جاده‌های عراق و 12 نفر نیز در اثر مرگ طبیعی جان خود را از دست دادند. مر‌گبارترین حادثه صبح دوشنبه در پی برخورد شدید یک خودرو ون عراق حامل زائران ایرانی و یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در محور کوت به مهران اتفاق افتاد که در اثر آن 11 زائر ایرانی در دم جان باختند و 19 تن زخمی شدند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها