شناسه خبر : 28909 لینک کوتاه

بارش مرگبار

سیل ویرانگر در استان‌های شمالی دست‌کم هشت قربانی گرفت

بارش مرگبار

وقوع سیل و صاعقه در استان‌های شمالی کشور دست‌کم هشت نفر را به کام مرگ برد. طبق اعلام رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در شش استان کشور، سه نفر به خاطر برخورد با صاعقه و پنج نفر بر اثر غرق شدن در سیل جان خود را از دست دادند. مرتضی سلیمی 18 مهرماه درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان نیز اعلام کرد: در سیل و آب‌گرفتگی اخیر شش استان کشور شامل اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد و در مجموع 40 شهرستان متاثر شدند و در این مدت به 11 هزار نفر خدمات امدادی ارائه شد. آن‌طور که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری 350 نفر از سیل‌زدگان در مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات خبر داد و گفت: از 13 تا 18 مهر 143 نفر به مناطق امن انتقال یافتند.

شدت بارش‌هایی که به این سیل منتهی شد، در سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده است. 15 مهرماه خبرگزاری مهر نوشت: بارش حدود ۳۱۷ میلی‌متری باران تنها در شهر رودسر رکورد میزان بارش در ۵۵ساله گذشته در استان گیلان و ۲۷ساله گذشته در کشور را شکست. مدیرکل هواشناسی مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام اینکه بارش اخیر از توزیع زمانی و مکانی مناسبی برخوردار نبود، گفت: بارندگی ۲۴ساعته در رامسر ۷۰ میلی‌متر بالاتر از میانگین یک سال کشور، سه سال یزد و دو سال اصفهان بود به ‌طوری ‌که زیرساخت‌های شهری پاسخگو نبود و شاهد مشکلات بسیاری بودیم. سال گذشته نیز چنین بارشی در شهرستان رامسر داشتیم ولی پایان سال به دلیل نبود زیرساخت‌ها رامسر در خشکسالی بوده است.

وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور خسارت‌های زیادی در بخش‌های ساختمانی، تاسیسات شهری و راه‌ها به بار آورد. در شهرستان املش دو پل بزرگ که راه ارتباطی بین چند شهر را برقرار می‌کرد، تخریب شد. در شهرستان فومن نیز دو پل مهم از جمله مسیر قلعه‌رودخان تخریب و مسیر سواره مسدود شد. طبق گزارش ایسنا و به گفته استاندار گیلان، بر اثر وقوع سیل جاده ۳۶ محور مواصلاتی و آب شرب حدود ۱۱ هزار خانوار و برق برخی مناطق قطع شد. خبرگزاری فارس از تخریب پل میراثی و پرتردد جاده هتل رامسر و خبرگزاری مهر از فروریختن پل قدیمی ماشلک واقع در مسیر اصلی کمربندی نوشهر-چالوس و سقوط یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه کامیون در رودخانه خبر دادند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها