شناسه خبر : 28580 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

ایلنا: اخبار نگران‌کننده‌ای از وضعیت امسال نخلستان‌ها و محصول خرمای آبادان و خرمشهر به گوش می‌رسد. آب شوری که برای سیراب کردن زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های آبادان و خرمشهر به کشاورزان تخصیص داده شده، زمین را سفید کرده و به‌شدت از کیفیت و میزان خرما کاسته و خسارات هنگفتی را ایجاد کرده است.

ایسنا: مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به پذیرش ۳۲۴۴ کودک کار و خیابان در تهران از ابتدای سال جاری گفت: تعداد کودکان کار و خیابان در تهران دو برابر متوسط کشوری است. داریوش بیات‌نژاد افزود: این کودکان در سه مرکز دولتی و ۲۰ مرکز حمایتی-آموزشی پذیرش شده و خدمات دریافت کرده‌اند. از این تعداد کودک ۵۰۴ نفر (۱۶ درصد) ایرانی و ۲۷۴۰ نفر (۸۴ درصد) خارجی بوده‌اند.

تسنیم: مدیرعامل شرکت شهر سالم از درگذشت فردی که هفته گذشته در برابر ساختمان شهرداری تهران اقدام به خودسوزی کرد خبر داد. حمیدرضا چوبینه در پاسخ به این سوال که آیا فردی که هفته گذشته در مقابل شهرداری تهران خودسوزی کرده بود فوت شده یا خیر گفت: از گزارشی که از بیمارستان مطهری دریافت کردم مشخص شد که وی جان خود را از دست داد.

ایلنا: بهرام صلواتی عضو هیات علمی موسسه مطالعات جمعیتی وزارت علوم با اشاره به تاثیر بالا رفتن نرخ ارز بر ادامه تحصیل دانشجویان اتباع خارجی به ویژه دانشجویان افغانستانی از انصراف حدود ۹۰ دانشجوی افغانستانی از تحصیل در ایران به علت بالا رفتن قیمت ارز خبر داد. 

ایسنا: زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران، در مورد پرونده فردی که مقابل شورای شهر خودسوزی کرد، گفت: پرونده این فرد مربوط به دوره مدیریت شهری قبلی است. این فرد پس از ارائه توافق با ذی‌نفعان و همچنین جلب موافقت شورای معماری منطقه برای دریافت سند اقدام می‌کند اما صادر نمی‌شود، گفت: با توجه به فوت یکی از ذینفعان و عدم موافقت ورثه، شهرداری در دوره جدید تمایلی به تغییر کاربری نشان نمی‌دهد و شهرداری در حد ابلاغیه به این فرد موارد فوق‌الذکر را اعلام می‌کند اما این فرد تاب نمی‌آورد و خودسوزی می‌کند.

ایرنا: سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: سرویس مدارس نباید بیش از ظرفیت قانونی و مجاز خودرو که در کارت آن قید شده اقدام به سوار کردن دانش‌آموزان کنند، در این صورت پلیس برای بار اول جریمه و در صورت تکرار از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها