شناسه خبر : 28202 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

ساخت دریاچه مصنوعی با حق‌آبه دریاچه ارومیه!

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: شهرداری تبریز برای ساخت یک دریاچه مصنوعی، آب رودخانه «آجی‌چای» را به روی دریاچه «ارومیه» بست. علی حاجی‌مرادی مسوول واحد فنی ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌گوید: این ستاد، خیلی اتفاقی متوجه بسته شدن دریچه‌بند شهید کسایی به روی دریاچه شد. به دنبال این اتفاق، عیسی کلانتری هم در نامه‌ای به وزیر کشور و وزیر نیرو خواستار جلوگیری از ایجاد این طرح شده است. به گفته حاجی‌مرادی طرح شهرداری تبریز مجوز وزارت نیرو برای استفاده از آب‌بند شهید کسایی را هم ندارد! البته پیش از این روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه در مجلس از تبدیل 600 هکتار از دریاچه ارومیه خبر داده بود. حاجی‌مرادی افزود: «احتمالاً منظور آقای حضرت‌پور همین پروژه شهرداری تبریز باشد.» 

♦♦♦

دانشگاه جای درس خواندن است نه عاشق شدن!

تجارت فردا- لوگو کیهاننوشت: مدتی است که سریالی با عنوان پدر از شبکه دو سیما در حال پخش است. سریالی که در همان ابتدا با یک سکانس بحث‌برانگیز و جنجالی در محافل و شبکه‌های اجتماعی بر سر زبان‌ها افتاد و در حال حاضر کمتر کسی است که این سکانس را ندیده باشد. ماجرا از این قرار است که یک دختر دانشجو با نام لیلا به همراه گروه دوستانش برای اینکه مشروط نشوند گوشی هوشمند (این نکته خیلی مهم است) استاد را برداشته و طی چند ثانیه کوتاه سوالات امتحان را برای خودش ارسال می‌کند. بعد از لو رفتن ماجرا ظن‌ها به سوی حامد (یکی از همکلاسی‌هایشان) می‌رود و او را مقصر می‌دانند. سوال اینجاست که برای نشان دادن تعهد و اعتقاد حامد چه نیازی بود که حتماً او از پنجره خود را به بیرون پرت کند؟ 

♦♦♦

ارتباط محتکران دارو با یک وزیر پیشین

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: «کم رانت نداشت»؛ این گفته یکی از کارمندان شرکت، دختر یکی از وزرای دولت یازدهم است؛ کسی که هفته گذشته اعلام شد یک انبار داروهای احتکارشده از او شناسایی و کشف شد؛ انباری که به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تعداد زیادی از داروهایش تاریخ مصرف گذشته بود و خانمی که این انبار متعلق به او بوده، اجازه فعالیت در این حوزه را نداشته اما نکته تامل‌برانگیز اینجاست که به گفته سازمان تعزیرات این داروهای تاریخ مصرف گذشته به این نیت نگهداری شده بودند تا دوباره به بازار عرضه شوند که این سازمان از توزیع آنها جلوگیری کرد. 

♦♦♦

گردش مالی لوازم‌التحریر در ایران

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادنوشت: بطحایی، وزیر آموزش‌وپرورش در ششمین نمایشگاه ایران به بحث آثار اقتصادی استفاده از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: عنوان می‌شود گردش مالی بازار لوازم‌التحریر چهار هزار میلیارد تومان است. البته حدس بنده چهار تا شش هزار میلیارد تومان است که ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل ایجاد می‌کند؛ این عدد بزرگی است و نباید به سادگی از کنار آن بگذریم. وی با بیان اینکه یکی از عوامل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به بیکاری بازمی‌گردد، افزود: اگر آموزش‌وپرورش خود را مکلف به حضور در این عرصه می‌داند، به این دلیل است که بازار شش هزار میلیارد تومانی دارد که می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل ایجاد کند و این فرصت شغلی به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها