شناسه خبر : 28085 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

کمتر از ۵۰ سال آینده آب تمام می‌شود

تجارت فردا- لوگو ایلنانوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه وضعیت آب در کشور از آنچه گفته می‌شود، بسیار بدتر است، اعلام کرد که کمتر از ۵۰ سال آینده دیگر آب تمام می‌شود. عیسی کلانتری در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه نفت تا ۴۰ سال آینده و آب تا ۵۰ سال دیگر در ایران تمام می‌شود، گفت: وضعیت آب کشور از آنچه گفته می‌شود، بسیار بدتر است. وی ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها مطمئناً ما با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. بر اساس آمارها بارندگی در سال گذشته ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و به زیر ۲۰۰ میلی‌مترمکعب رسیده است.

♦♦♦

خداحافظ خبر، سلام زندگی

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: آنها از روزنامه‌نگاری به سفالگری و کافه‌داری و خرید و فروش عسل و عرضه انواع دمنوش رسیده‌اند. روزنامه‌نگارانی که به هزار و یک دلیل عطای این شغل را به لقایش بخشیده‌اند اما هنوز هم که یاد تحریریه می‌افتند، دلتنگ می‌شوند. به هر حال می‌شود با جمله‌ای دلت را خوش کنی: «روزنامه‌نگاری که شغل نیست!» محبوبه حسین‌زاده، یک سالی هست که دست از این شغل کشیده است. او از سال 80 روزنامه‌نگاری را شروع کرد و به قول خودش سال گذشته با تصمیمی قطعی، همکاری با مطبوعات را کنار گذاشت. مریم خورسند، از روزنامه‌نگاران قدیمی است، او هم بعد از 20 سال روزنامه‌نگاری چند سالی هست این کار را کنار گذاشته و سفالگری می‌کند...

♦♦♦

مصونیت شهرداری از تحقیق و تفحص

تجارت فردا- لوگو اعتمادنوشت: نمایندگان مجلس به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای ندادند تا این طرح جنجالی برای دومین‌بار از دستور کار خانه ملت خارج شود. طرحی که سابقه آن به زمستان سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. آن سال نمایندگان مجلس بعد از مطرح شدن پرونده املاک نجومی و بالا گرفتن بسیاری دیگر از شایعات در مورد وجود ابهامات فراوان در عملکرد شهرداری تهران، اعلام کردند که می‌خواهند طرحی با نام تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را کلید بزنند. اما این طرح به شکل غیرمنتظره‌ای از دستور کار مجلس خارج شد تا این شایعه که شهرداری لابی سنگینی برای مسکوت ماندن این طرح با اعضای مجلس کرده، بیش از پیش قوت بگیرد.

♦♦♦

احتکار 49 میلیون‌دلاری

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: «بخش عمده داروها در حال‌ حاضر در انبارهای دارویی احتکار شده‌اند.» این را یکی از کارکنان یکی از شرکت‌های بزرگ دارویی کشور به «شرق» می‌گوید، شواهد و وضعیت کمبود دارو در داروخانه‌ها هم این را تایید می‌کند. این در حالی است که بر اساس آمار گمرک، واردات برخی از داروهایی که هم‌اکنون کمبودشان در بازار محسوس است، در چهارماهه ابتدایی امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش 5 /2برابری دارد. «افزایش در واردات و کمبود در داروخانه‌ها»؛ این توصیفی از شرایط این روزهای وضعیت دارویی کشور است؛ موضوعی که تاییدی بر گمانه‌زنی‌ها و خبرهای غیررسمی احتکار داروها در انبارهای شرکت‌های دارویی است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها