شناسه خبر : 27746 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

دختران انقلاب علیه دختران خیابان انقلاب

تجارت فردا- لوگو جواننوشت: روز عفاف و حجاب امسال متفاوت‌تر از همیشه برگزار شد. همایش دختران انقلاب، مهمانی ویژه داشت که آمده بود خواهرانه‌ای متفاوت را به نمایش بگذارد؛ خواهر مسیح علی‌نژاد، مجری و برنامه‌ریز طرح‌های تقابل با عفاف و حجاب همچون «دختران خیابان انقلاب» و «برقص تا برقصیم»، آمده بود؛ آمدنی از جنس «بتاز تا بتازیم». آمده بود تا در صف بی‌شمار دختر انقلاب بایستد و بگوید: «عرض شرمندگی آقا، عرض خضوع آقا، چنانچه هر کسی حتی جگرگوشه‌مان، حتی پاره‌تنمان، قدم و قلمی بر خط قرمزهای مردم مسلمان ایران بگذارد، ما هم همانند شما و مردم در برابرش ایستاده‌ایم و تا آخر می‌ایستیم.» دختران انقلاب نمی‌خواهند همچون تعداد انگشت‌شمار دختران خیابان انقلاب هویتشان را بر سر چوب بزنند.

♦♦♦

کمک‌هایی که به کرمانشاه نرسید

تجارت فردا- لوگو وطن‌امروزنوشت: حدود هشت ماه از زلزله مهیب آبان‌ماه سال گذشته غرب کشور گذشته است. مشخص نبودن سرانجام کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده توسط سلبریتی‌ها در چند ماه گذشته حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرده است. فرهاد تجری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، با اشاره به این موضوع گفت: با گذشت چندین ماه هنوز اثری از پول‌های جمع‌شده در مناطق زلزله‌زده دیده نمی‌شود. تجری در پاسخ به این پرسش که «آیا رقم 30 میلیارد تومان درباره کمک‌های مردمی در دست سلبریتی‌ها درست است یا خیر؟» افزود: رقم دقیق کمک‌ها را نهادهای امنیتی و اطلاعاتی می‌توانند با ورود به این موضوع مشخص کنند. آنچه مهم است مجاب شدن این افراد برای هزینه کردن مبالغ جمع‌آوری‌شده برای زلزله‌زدگان است.

♦♦♦

شورش دی‌ماه شورش فقرا نبود

تجارت فردا- لوگو اعتمادبه نقل از پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، نوشت: در اتفاقات دی‌ماه سال گذشته که به شهرهای مختلف هم رسید، من به وزیر اطلاعات، وزیر کشور و فرمانده ناجا تلفن زدم و خواستم فهرست اسامی بازداشت‌شدگان را که تعدادشان هم کم نبود به من بدهند. فهرست را دادند و دریغ از اینکه یک مددجو در این فهرست باشد. پس شورش فقرا در کار نیست. باور ما این است که شورش فقرا در کار نیست. مددجویان ما فهیم و قدرشناس نظام و انقلاب و مسوولان هستند. البته بین مددجویان ما هم، مانند عموم جامعه، دختر و پسر و جوان هست و مطلبی و نکته‌ای دارند اما واقعاً تایید نمی‌کنم که مددجویان ما هم داخل آن اعتراضات شده باشند.

♦♦♦

سال آینده دو کنکور در کشور برگزار می‌شود

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از علی زرافشان، معاون وزارت آموزش و پرورش، نوشت: سال آینده دو کنکور در کشور برگزار می‌شود که یکی از آنها برای فارغ‌التحصیلان نظام جدید و کنکور دیگر برای پشت‌نوبتی‌های سال‌های گذشته خواهد بود. باید از هم‌اکنون خانواده‌ها را نسبت به این امر توجیه کنیم تا دانش‌آموزان خود را آماده رقابت کنکور کنند. قطعاً راهکار برگزاری این دو کنکور اعلام خواهد شد. سهم سابقه تحصیلی در کنکور سال آینده 30 درصد خواهد بود. امتحانات نهایی در سال تحصیلی آینده برای پایه دوازدهم برگزار خواهد شد و این 30 درصد از همین پایه اعمال می‌شود. برای نظام قدیمی نیز 25 درصد نمره از امتحانات نهایی و پنج درصد از پیش‌دانشگاهی در کنکور لحاظ خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها