شناسه خبر : 27580 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

درآمد صداوسیما از تبلیغات جام‌جهانی را حساب کنید

تجارت فردا- لوگو قانوننوشت: چند روز بعد از شروع جام‌جهانی تعرفه پخش تلویزیونی بازی‌های ایران از سوی اداره کل بازرگانی صداوسیما اعلام شد که طبق آن بالاترین طبقه یعنی طبقه ۳۵ طبق تعرفه هشت میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر ثانیه قیمت داشت. در خرداد و تیر این مقدار ۵۰ درصد افزایش دارد. بر اساس اعلام طبقات بازی‌های ایران در جام‌جهانی، هر ثانیه تبلیغ با نرخ 8 /5 برابر محاسبه می‌شود. در یک حساب سرانگشتی، هزینه هر ثانیه تبلیغ قبل از بازی حدود 19 میلیون تومان و هر ثانیه تبلیغ بین دو نیمه حدود 38 میلیون تومان است. حساب کنید در طول 64 بازی در جام جهانی، حتی 15 دقیقه تبلیغ قبل، بعد و بین دو نیمه بازی، چه درآمدی برای صداوسیما دارد.

♦♦♦

هشدار درباره خطر عبور پناهنده و مواد مخدر از ایران به اروپا

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، نوشت: افرادی که ادعای مبارزه با مواد مخدر می‌کنند، در زمان تحریم به ما سگ‌های موادیاب و تجهیزات ایکس‌ری ندادند و هیچ کمک مالی نکردند. به عنوان هشدار می‌گویم اگر جمهوری اسلامی با این مسائل برخورد نمی‌کرد و وزیر کشور ۲۴ ساعت چشمانش را روی هم می‌گذاشت بیش از ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب حرکت می‌کرد. بیش از ۳۸۰۰ شهید و چندین برابر در این راه مجروح شده‌اند. به عنوان وزیر کشور اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند ولی ما به قوانین و صلح بین‌الملل پایبندیم.

♦♦♦

سرنوشت تو را بتی رقم زد که دیگران می‌پرستیدند

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: نزدیک به چهار سال از ماجرای اسیدپاشی در اصفهان می‌گذرد؛ اسیدپاشی زنجیره‌ای که عاملانش به افکار عمومی معرفی نشدند. مرضیه ابراهیمی، یکی از قربانیان این حادثه، را در حالی می‌بینیم که خودش را برای افتتاح نمایشگاه عکسی از زندگی‌اش آماده می‌کند؛ نمایشگاهی با عنوان «سرنوشت تو را بتی رقم زد که دیگران می‌پرستیدند». نمایشگاهی که زندگی مرضیه را در روزهای بعد از این حادثه تلخ در خانه هنرمندان به نمایش می‌گذارد. مرضیه ابراهیمی بعد از اینکه به او اسیدپاشی شد لحظه‌ای از پا ننشست. تلاش کرد تا اتفاقی مشابه آنچه برای او پیش آمده برای دیگران نیفتد. تلاش کرد آنهایی که قربانیان اسیدپاشی شده‌اند دوباره برگردند به زندگی. مرضیه 28ساله متولد اصفهان است. شغلش مامایی است.

♦♦♦

کودکان از گرسنگی جان درس خواندن ندارند

تجارت فردا- لوگو ایلنابه نقل از عزیز سارانی، نماینده سیستان‌وبلوچستان در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهرستان زابل، نوشت: خشکسالی همه چیز را از ما گرفته است. مردم از سوءتغذیه و بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند. کودکان از گرسنگی جانی برای درس خواندن ندارند. برخی دانش‌آموزان بدون صبحانه وارد مدرسه شده و چیزی برای خوردن ندارند. گاهی همکلاسی‌های بچه‌ها یا خودمان به آنها صبحانه کوچکی می‌دهیم تا جانی بگیرند. امیدمان به شیری بود که در مدارس پخش می‌شد که آن را هم قطع کردند. در روستاها اکثر دخترها فقط تا پایه ششم ادامه تحصیل می‌دهند. دختران در این منطقه از سن ۱۴ تا ۱۵سالگی به بعد شوهر داده می‌شوند و در برخی روستاها شاهد ازدواج دختران ۹ساله هستیم.

دراین پرونده بخوانید ...