شناسه خبر : 27247 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اهل علم و عمل

پیکر احمد احمدی رئیس فقید سازمان «سمت» تشییع شد

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام احمد احمدی صبح یکشنبه ۲۰ خردادماه با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و چهره‌های سیاسی همچون عباس آخوندی، محمود صادقی، علی یونسی، محمدرضا عارف، مخبر دزفولی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد. پیکر احمدی از سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) تشییع و پس از انتقال به شهر قم در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

اهل علم و عمل

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام احمد احمدی صبح یکشنبه ۲۰ خردادماه با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و چهره‌های سیاسی همچون عباس آخوندی، محمود صادقی، علی یونسی، محمدرضا عارف، مخبر دزفولی و غلامعلی حدادعادل برگزار شد. پیکر احمدی از سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) تشییع و پس از انتقال به شهر قم در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد. مجلس ترحیم و یادبود سومین روز درگذشت احمدی نیز روز دوشنبه 21 خردادماه در مسجد نور و با حضور علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمود واعظی، اعضای بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسن خمینی، شماری از نمایندگان مجلس، اعضای شورای انقلاب فرهنگی و جمعی از وزرا برگزار شد.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در این مجلس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی و وجودی زنده‌یاد احمدی او را اهل علم و عمل و چهره دانشگاهی برخوردار از سلوک حوزوی توصیف کرد. محسن قمی با اشاره به تالیفات و آثار حجت‌الاسلام احمدی گفت: زنده‌یاد احمدی توانست جریان فرهنگی و علمی را در کشور راه‌اندازی و به ‌خوبی مدیریت کند. نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد وجودی و شخصیتی احمدی، فروتنی، تواضع، صراحت کلام و لهجه و قناعت را از ویژگی‌های بارز و برجسته او برشمرد. طبق گزارش ایرنا، معاون امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب تلاش برای ارتباط میان حوزه و دانشگاه را از مهم‌ترین اهداف زنده‌یاد احمدی عنوان کرد که همراه با شهیدان والامقام مطهری و بهشتی همواره جزو اهداف و اولویت اولیه آنها محسوب می‌شد. قمی تسلط احمدی به چند زبان خارجی از جمله عربی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی را به عنوان دیگر ویژگی برجسته آن مرحوم برشمرد و گفت: وی توانست با ترجمه کتب به زبان‌های مختلف نقش بی‌بدیلی در حوزه علمیه و دانشگاه‌های کشور ایفا کند. به گفته وی احمدی به دنبال تکثیر مقالات نبود بلکه او همواره به دنبال تکثیر دانشجویان و شاگردان فراوان با سجایای اخلاقی بود که بتوانند در جامعه الگویی برای دیگران قرار بگیرند.

احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها و عضو هیات امنای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بود و در ساعات پایانی روز بیست و سوم ماه رمضان به علت بیماری قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) درگذشت. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها