شناسه خبر : 27121 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

پذیرش سالانه ۹۵۰ زن تن‌فروش در مراکز بهزیستی

تجارت فردا- لوگو ایلنابه نقل از حبیب‌الله فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، نوشت: پژوهش خاصی در رابطه با تعداد کارگران جنسی در کشور انجام نشده و اگر آماری باشد اعلام آن مربوط به قوه قضائیه و نیروی انتظامی است. سالانه ۹۵۰ زن ویژه در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند که عمدتاً از طبقات فوق‌العاده پایین هستند و فقر و مشکلات شدید از جمله اعتیاد دارند. در سال ۹۰ آماری منتشر شد مبنی بر اینکه ۵۰ درصد زنان تن‌فروش متاهل بوده‌اند که این اشتباه رسانه بود. مشخص نیست در حال حاضر در این رابطه مطالعه صورت گرفته است یا خیر. اما در بین افرادی که در آن زمان به بهزیستی مراجعه کرده بودند، پنج درصد متاهل بودند.

♦♦♦

برچسب‌های بی‌رحمانه به طلبه حامی حیوانات

تجارت فردا- لوگو جام‌جم‌آنلاینبه نقل از یک جوان طلبه که به فعالیت‌های اجتماعی خیرخواهانه می‌پردازد، یکی از کلیه‌هایش را به کودکی بیمار اهدا کرده و حامی حیوانات است، نوشت: معتقدم به هیچ جنبنده‌ای که آفریده خداست نباید ظلم شود. در شمال کشور نقاهتگاهی برای حمایت از حیوانات آسیب‌دیده راه‌اندازی کرده‌ایم. الان از حدود ۴۰ سگ و یک عقاب نگهداری می‌کنیم که بعد از درمان در طبیعت رها خواهند شد. برخی حمایت از حیوانات را جور دیگری تلقی کرده و برچسب‌های بی‌رحمانه‌ای به من زدند؛ مثلاً گفتند سگ‌بازی می‌کنم و همزیستی با حیوان را ترویج می‌کنم. اینها نیست. من تلاش می‌کنم طبق اخلاق نبوی زندگی کنم و تا جایی که می‌توانم به همه مخلوقات از انسان تا حیوان و گیاه کمک کنم.

♦♦♦

با افزایش نرخ دلار قیمت شیشه سه برابر شد

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایرانبه نقل از سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، از سه برابر شدن قیمت مخدر شیشه پس از افزایش نرخ دلار خبر داد و نوشت: مخدر شیشه در حال حاضر به ازای هر کیلو 90 تا 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که قبلاً قیمت این ماده کیلویی 30 میلیون تومان بود. قیمت ارز بر قیمت پیش‌سازهای مخدر شیشه تاثیر دارد. البته بخشی از دلیل افزایش قیمت هم اقدامات انجام‌شده از سوی پلیس است، چراکه حدود هشت هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و بسیاری از قاچاقچیان و موادفروشان نیز دستگیر شده‌اند. افزایش قیمت ارز روی قیمت دیگر مواد همچون تریاک و‌... تاثیر چندانی نداشته است.

♦♦♦

تهدید جانی تهیه‌کننده «دیرین دیرین»

تجارت فردا- لوگو شهروندبه نقل از محمد ابوالحسنی، ایده‌پرداز و تهیه‌کننده انیمیشن مشهور «دیرین دیرین»، درباره واکنش‌هایی که به این انیمیشن‌ها نشان داده می‌شود، نوشت: گاهی که ما در انیمیشن‌ها، مستقیماً روی یک شخصیت یا چهره شناخته‌شده دست می‌گذاریم، زنگ می‌زنند و ابراز ناراحتی می‌کنند که مثلاً چرا یک چنین چیزی را برای ما ساخته‌اید؟! اما عجیب‌ترین اعتراضی که به ما شد به خاطر آیتمی با عنوان «زنبیل قرمزی» بود. انیمیشنی که ما در مورد احمدی‌نژاد و یاران‌شان ساختیم و در آن کاراکترهای انیمیشن زنبیل قرمز دست گرفته بودند و در جاهای مختلف تحصن می‌کردند. بعد از انتشار این انیمیشن یکسری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ما حمله‌ور شدند و حتی ما را تهدید جانی هم کردند.

دراین پرونده بخوانید ...