شناسه خبر : 26855 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فصل خاکستری مرگ

پیکر ناصر چشم‌آذر تشییع شد

پیکر ناصر چشم‌آذر، آهنگساز، نوازنده و تنظیم‌کننده پیشکسوت موسیقی، روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه از مقابل تالار وحدت تشییع شد. حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، در این مراسم پشت تریبون رفت و گفت: آنقدر این فقدان حیرت‌آور و ناباورانه است که واقعاً زبان یارای بیان ندارد. او سراسر شور و انگیزه بود.

فصل خاکستری مرگ

پیکر ناصر چشم‌آذر، آهنگساز، نوازنده و تنظیم‌کننده پیشکسوت موسیقی، روز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه از مقابل تالار وحدت تشییع شد. حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، در این مراسم پشت تریبون رفت و گفت: آنقدر این فقدان حیرت‌آور و ناباورانه است که واقعاً زبان یارای بیان ندارد. او سراسر شور و انگیزه بود. ناصر چشم‌آذر همیشه هر جا که می‌آمد با خودش شور و نشاط می‌آورد. جوان‌ها به او نگاه می‌کردند و انگیزه می‌گرفتند. آن‌طور که ایسنا گزارش داده، شاهد احمدلو، کارگردان سینما و برادر همسر چشم‌آذر، هم با گریه پشت تریبون رفت و اظهار کرد: ناصر می‌گفت (به مخاطبانم) نگو مردم، بگو یاران باران عشق. (باران عشق یکی از معروف‌ترین قطعات بی‌کلام این هنرمند بود.) من تنها کارگردانی نبودم که ناصر برای تمام فیلم‌هایش موسیقی ساخته بود. او رفیق جانی من بود. من با ملودی‌های او عاشق سینما شدم. او در سرزمینی زندگی می‌کرد که به عشق مردمش آن را رها نکرد. احمدلو سپس گفت: هفته گذشته او را به یک برنامه تلویزیونی دعوت کرده بودند. مانند همیشه کت و شلوار شیکی پوشید و رفت، اما خیلی زود برگشت. ما همه پای تلویزیون منتظر دیدن برنامه او بودیم. از او پرسیدیم چرا برگشتی، خندید و گفت (به تلویزیون) راهم ندادند و گفتند ممنوع‌الورود هستی. این تلویزیون را ما راه انداختیم. این کارگردان سینما اظهار کرد: امیدوارم پرکشیدن او آیینه‌ای باشد برای روسای ما که قدر پیشکسوتان را نمی‌دانند. پوری بنایی، هنرپیشه سینما، نیز در این مراسم گفت: من با ناصر چشم‌آذر خیلی خاطره‌های خوب دارم. ما از آمریکا با هم به ایران برگشتیم، به او گفتم جای تو در ایران است. جوان‌ها به تو احتیاج دارند. امیدوارم از امثال او بیشتر قدردانی کنند. متاسفم او به تلویزیون رفته و راهش ندادند.

ناصر چشم‌آذر دی‌ماه سال ۱۳۲۹ در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد. این هنرمند علاوه بر ساخت قطعات مختلف، ساخت موسیقی‌های فیلم بسیاری از جمله «هامون» (ساخته داریوش مهرجویی) و «خواهران غریب» (اثر کیومرث پوراحمد) را در کارنامه کاری خود دارد. «شب‌های تهران» و «باران عشق» از جمله آثار مشهور او هستند. چشم‌آذر روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه بر اثر سکته قلبی درگذشت. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها