شناسه خبر : 26813 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

ایلنا: احمد خاکی، معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران، گفت: مشاهده شده که برخی از مهدکودک‌های غیرمجاز ۴۰ تا ۵۰ کودک را در یک زیرزمین بدون نور نگهداری می‌کنند. بسیاری از مسائل به دلیل غیرقانونی بودن فعالیت این مهدهای کودک گزارش نمی‌شود.

مهر: مصوبه قانون حمایت از حقوق معلولان از سوی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران جهت اجرا به سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شد.

مهر: علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، در مراسم افتتاحیه طرح سوادآموزی کودکان و نوجوانان اتباع افغانستان، گفت: ۵۴ درصد از این پناهجویان در ایران باسواد شدند. نرخ سواد اتباع و پناهجویان افغانستانی در سال ورود به کشور جمهوری اسلامی شش درصد بوده و در حال حاضر بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ به ۶۰ درصد ارتقا یافته است. در کشور افغانستان این نرخ ۵۰ درصد گزارش‌ شده است.

مهر: همایون حمیدی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پلدشت، گفت: شش هزار قطعه مرغ گوشتی ۳۳روزه بر اثر صدای بلند صاعقه و اضطراب ناشی از آن در یک مرغداری ۱۰ هزار قطعه‌ای دچار خفگی و تلف شدند. خسارات ناشی از این تلفات نزدیک به ۵۰ میلیون تومان است.

ایسنا: فردی که اقدام به فروش سکه‌های تقلبی طلا و عتیقه در فضای مجازی کرده بود، از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر شد.

ایسنا: فاطمه ذوالقدر، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به وعده وزیر ورزش و جوانان از تدوین شیوه‌نامه رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خبر داد.

تسنیم: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مصدومان زلزله 8 /4ریشتری در یاسوج و چیتاب به ۱۱۲ نفر رسید. 

ایسنا: عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، از صدور حکم محکومیت 16 نفر زن داعشی در دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران خبر داد و اظهار کرد: این زنان که برای حمایت از گروهک داعش به سوریه رفته بودند و برای اقدامات تروریستی آموزش دیده و عملیاتی نیز داشته‌اند، در بازگشت به ایران دستگیر و به حبس، استرداد بیش از 300 میلیون تومان وجوه دریافتی به عنوان دستمزد از گروهک داعش و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.

ایلنا: حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ، گفت: سن آسیب‌پذیری از حوزه مواد مخدر و آسیب‌های اخلاقی به شدت کاهش پیدا کرده به طوری که در طرح دستگیری اراذل و اوباش از میان 200 تا 300 نفر از اراذل و اوباش، 70 نفر زیر 18 سال بودند که ما آنها را از قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی جمع کردیم. 

ایلنا: میثم رمضانی، رئیس انجمن تالاسمی، از مرگ ۹۳ بیمار تالاسمی به دلیل عارضه قلبی ناشی از عدم دریافت دارو و تزریق داروی بی‌کیفیت خبر داد. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها