شناسه خبر : 25934 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رنج‌ها و رویاها

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان پایان یافت

مراسم اختتامیه سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. رئیس‌جمهوری نیز پیامی برای این مراسم فرستاده بود که عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آن را خواند.

رنج‌ها و رویاها

مراسم اختتامیه سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. رئیس‌جمهوری نیز پیامی برای این مراسم فرستاده بود که عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آن را خواند. در بخشی از این پیام آمده بود: «سینما امکان نقد و گفت‌وگو درباره مسائل و موضوعات مهم را برای گروه‌های متنوع جامعه فراهم می‌کند و این آغاز هر نوع بهبودی در زندگی و حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ماست. مردم در عمقِ داستان‌های سینمایی به دنبال زندگی، هویت، رویاها، رنج‌ها، شادی‌ها و امیدهای خود می‌گردند.»

در ادامه مراسم از برگزیدگان جشنواره فیلم فجر تجلیل شد. بر اساس گزارش ایسنا، «تنگه ابوقریب» با دریافت شش سیمرغ رکورددار دریافت سیمرغ بلورین از سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر شد. «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی با دریافت چهار سیمرغ در رتبه بعدی قرار گرفت. سپس سه فیلم «سرو زیر آب»، «به وقت شام» و «عرق سرد» با دریافت سه سیمرغ و فیلم‌های «بمب؛ یک عاشقانه»، «دارکوب» و «چهارراه استانبول» با دریافت دو سیمرغ در رتبه بعدی جای گرفتند. فیلم‌های «خجالت نکش» و «کامیون» هم موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین شدند و امین حیایی برای بازی در فیلم «شعله‌ور» دیپلم افتخار دریافت کرد.

در این دوره از جشنواره در بخش بهترین کارگردانی، دو سیمرغ اهدا شد. یکی به بهرام توکلی برای فیلم «تنگه ابوقریب» و دیگری به ابراهیم حاتمی‌کیا برای «به وقت شام». با این حال گویا حاتمی‌کیا نحوه مواجهه هیات داوران را با فیلم خود نپسندید و علاوه بر این از رضا رشیدپور، مجری مراسم که اجرای برنامه تلویزیونی «هفت» را نیز بر عهده دارد، عصبانی بود. از همین رو هنگامی که برای دریافت سیمرغش پشت بلندگو قرار گرفت، با فریاد جملاتی تند علیه هیات داوران و مجری مراسم بیان کرد. او در بخشی از اظهاراتش گفت: من فیلمساز وابسته و فیلمساز این نظام هستم. من افتخار می‌کنم فیلمی ساخته‌ام درباره مدافعان حرم و افتخار می‌کنم برای ساخت این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم و افتخار می‌کنم که بچه‌های سپاه امثال بنده را رشد دادند. من غصه می‌خورم که اینجا (خطاب به داوران) این دوستان هیچ کدامشان نخواستند به فیلم به عنوان یک سوژه نگاه کنند. من این لجبازی را به خدا شکایت می‌برم.

 بهرام بدخشانی، کمال تبریزی، حسن خجسته، خسرو دهقان، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور و محمدرضا فروتن اعضای هیات داوران مسابقه سینمای ایران در این دوره جشنواره بودند. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها