شناسه خبر : 25241 لینک کوتاه

سرزمین ادیان

حضور اسقف اعظم ارامنه تهران در جلسه شورای شهر

سی‌وسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه، با حضور سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارمنی‌های تهران برگزار شد. سرکیسیان در این جلسه نیاز جهان به صلح، آسایش و دوستی را یادآوری کرد و گفت: در این روزها نگاه همه ما به بیت‌اللحم مکانی که عیسی مسیح به عنوان حکمران صلح و دوستی در آنجا زاده شد، دوخته شده و توجه ما بر وضعیت ملت فلسطین متمرکز شده است.

سرزمین ادیان

سی‌وسومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه، با حضور سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارمنی‌های تهران برگزار شد. سرکیسیان در این جلسه نیاز جهان به صلح، آسایش و دوستی را یادآوری کرد و گفت: در این روزها نگاه همه ما به بیت‌اللحم مکانی که عیسی مسیح به عنوان حکمران صلح و دوستی در آنجا زاده شد، دوخته شده و توجه ما بر وضعیت ملت فلسطین متمرکز شده است. او همچنین اظهار کرد: تصمیم ناعادلانه رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس و بی‌توجهی به قطعنامه‌ها و موازین بین‌المللی جهان و به ویژه ملت‌های صلح‌طلب و عدالت‌جو را با چالش جدی مواجه ساخته‌اند. بر اساس الهیات مسیحی حیات سرزمین اسرائیل که به آن در عهد قدیم اشاره شده است پس از آنکه از پذیرفتن عیسی مسیح به عنوان مسیحای وعده داده‌شده از سوی پیامبران پیشین خودداری کرد پایان یافت. در نتیجه فلسطین موطن ملت فلسطین بوده و بیت‌المقدس پایتخت آن است.

آن‌طور که ایسنا گزارش داده، خلیفه ارامنه تهران و شمال همچنین اظهار کرد: تاریخ ایران گواه این واقعیت است که ساکنان این سرزمین از دیرباز پیرو هر‌کدام از ادیان الهی که بودند در کنار هم زیسته و فعالیت کرده و با همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام و دوستی متقابل حقانیت آیات کتب مقدس را به اثبات رساندند. امروز نیز پیروان ادیان مختلف و به ویژه ادیان الهی در سایه جمهوری اسلامی ایران از آزادی‌های عنوان‌شده در قانون اساسی در جهت رسیدگی به احوال شخصیه خود برخوردارند. ایران سرزمین ادیان مختلف و مهد گفت‌وگو و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بوده و خواهد بود. متاسفانه جهان این واقعیت مسلم را انکار می‌کند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، نیز در سی‌وسومین جلسه این شورا با یادآوری سالروز زلزله بم، اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر اعتبارات برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های تهران تزریق شود. او گفت: البته نباید موضوع را آنقدر بزرگ کنیم که موجب تشویش اذهان عمومی شود. هاشمی با بیان اینکه یکی از کارهای مهمی که می‌تواند به پایداری ساختمان‌ها کمک کند اخذ بیمه‌های مختلف مسوولیت است که هم در موقع ساخت و هم پس از ساخت، جاری است، گفت: بیمه‌ها می‌توانند ضلع چهارم نظارت بر ساختمان‌ها باشند که توصیه می‌شود موضوع اجباری شدن بیمه مسوولیت کیفیت ساختمان در دستور کار شورا قرار گیرد تا در یکی از بندهای پایان کار یا جواز ساخت پیش‌بینی شود. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها