شناسه خبر : 25223 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

کشتی ایران زیر فشار

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایراننوشت: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسوول برای پیگیری پرونده مربوط به علیرضا کریمی که از رویارویی با نماینده اسرائیل خودداری کرد تشکیل شده، گفت: تحت فشار زیادی هستیم. مسعود سلطانی‌فر پس از برگزاری جلسه با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی اظهار کرد: این مساله در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در حال پیگیری است اما کارگروهی با حضور همه وزارتخانه‌های مسوول در این باره تشکیل دادیم تا ببینیم چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم. البته همه این مسائل به هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی برمی‌گردد. با توجه به حضور رسول خادم در هیات رئیسه اتحادیه جهانی، امیدواریم خادم رایزنی‌های لازم را ادامه دهد و از تعلیق کشتی جلوگیری کند.

♦♦♦

ششمین پاییز خشک نیم‌قرن اخیر

تجارت فردا- لوگو اطلاعاتبه نقل از فراز رابعی‌غلامی، مدیرکل دفتر مطالعات پایه‌ای منابع آب ایران، نوشت: در بلندمدت ۵۰‌ساله کشور میزان بارندگی فصل پاییز به صورت میانگین ۶۲ میلی‌متر بود، اما این رقم امسال با 3 /29 میلی‌متر، پاییز ۱۳۹۶ را در رتبه ششمین پاییز خشک نیم‌قرن اخیر قرار داده است. بارندگی پاییز امسال ۵۵ درصد کمتر از میانگین بلندمدت بوده است. کمترین میزان بارش سال آبی جاری در حوضه‌های آبریز هامون-‌هیرمند، گاوخونی و کویرسیاه کوه واقع در فلات مرکزی رخ داده است و بیشترین نزولات را در حوضه‌های آبریز اصلی خزر و دریاچه ارومیه داشته‌ایم. در صورت ادامه کاهش نزولات جوی در زمستان، برای سال آینده با مشکل کم‌آبی در کشور مواجه خواهیم شد.

♦♦♦

آتش بر جان تالاب دو هزارساله میقان

تجارت فردا- لوگو قانوننوشت: آتش بر جان میقان افتاد و به دلیل وزش باد، خشک بودن و تراکم نیزار به‌سرعت پیش رفت و 50 هزار هکتار از تالاب را سوزاند. 50 هزار هکتاری که زیستگاه حدود 20 هزار درنای خاکستری مهاجر است. آتش‌سوزی تنها یک روی سکه حال ناخوش تالاب دو هزارساله میقان اراک است، در این سال‌ها اقدامات غیرکارشناسی و ضدمحیط‌زیستی مسوولان و کارخانه برداشت‌کننده سولفات سدیم آسیب‌های بسیاری را به میقان وارد کرده است. برداشت بی‌رویه سولفات سدیم تا احداث جاده از داخل تالاب و قطع ارتباط اکولوژیکی قسمت شمال با جنوب آن و ده‌ها اقدام دیگر تنها بخش کوچکی از معضلات میقان است. به‌گفته کارشناسان، سرنوشت ارومیه در میقان در حال تکرار است.

♦♦♦

شما تقویم هستید و ما تاریخ

تجارت فردا- لوگو اعتمادنوشت: محمود دولت‌آبادی در مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه ادبی احمد محمود، درباره نزدیک‌ترین دوستش (زنده‌یاد احمد محمود) سخن گفت. نویسنده رمان «کلنل» انتقادات خود را متوجه مسوولان فرهنگی کشور کرد و گفت: متاسفم که کتاب «همسایه‌ها» همچنان ممنوع است اما در عین حال عرضه‌اش برای دزدها آزاد است. آقایان! اگر یک کتاب ممنوع است اقلاً به عهد خود وفادار باشید و جلوی پخش آن را بگیرید. وقتی چنین نمی‌کنید یعنی با بعضی نویسندگان خصومت فردی دارید. شما مسوول فرهنگی شده‌اید که آثار احمد محمود ممنوع باشد؟ می‌دانم نویسنده «دایی جان ناپلئون» در فرانسه در چه شرایطی زندگی می‌کند. آیا شما یک بار حال او را پرسیدید؟ شما آقایان تقویم هستید و ما تاریخ هستیم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها