شناسه خبر : 25018 لینک کوتاه

با خبرگزاری‌ها (اجتماعی)

ایرنا: سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: همه زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج می‌کنند، حتماً باید از استانداری‌ها مجوز یا پروانه ازدواج با اتباع خارجی را بگیرند. این زنان ایرانی می‌توانند برای فرزندان خود که حاصل ازدواج با اتباع خارجی است، گواهی ولادت اتباع خارجی دریافت کنند.

مهر: محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه، از ورود سپاه و بسیج به موضوع ۲۲ آسیب اجتماعی شهر تهران خبر داد و گفت: گشت‌هایی برای جلوگیری از سرقت و جلوگیری از حضور اراذل و اوباش تشکیل شده است.

ایسنا: عیسی فرهادی، فرماندار تهران، گفت: خوب است محلی را برای تجمعات مردم در تهران تعیین کنیم تا هرکسی که خواست اعتراض کند به آنجا برود و مسوولان هم آنجا در جمع مردم حاضر شوند.

 تسنیم: عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور حکمی محمدمجتبی حسینی را به جای علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرد.

ایرنا: ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: 26  / ‌10 درصد از حدود 365 هزار مرگ سالانه در کشور در حوادث رخ می‌دهد یعنی از هر 10 مرگ یکی در سوانح است.

صداوسیما: اداره کل آتش‌نشانی نجف اشرف اعلام کرد: 43 زائر ایرانی در آتش‌سوزی هتل القبطان شهر نجف مصدوم شدند.

فارس: فاضل نظری که پیش از این معاونت هنری حوزه هنری را در پرونده خود داشت، طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، به سمت مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

ایسنا: فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، گفت: تراز آب دریاچه ارومیه 21 سانتی‌متر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

ایرنا: پلیس فتا از دستگیری هکر 20‌ساله‌ای خبر داد که طی سه سال، سه هزار سایت را با سوءاستفاده از وای‌فای‌های فامیل و همسایگان خود هک کرده، به مالک سایت‌ها پیام داده و از هر کدام از سایت‌های خارجی حدود 100 دلار پول دریافت کرده است.

ایرنا: صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، با اشاره به گزارش‌های رئیس سازمان زندان‌ها راجع به کاهش ورودی زندانیان در کشور گفت: بحمدالله با ابلاغ و اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، به میزان 100 هزار نفر از آمار ورودی افراد به زندان‌ها کاسته شده و موجودی زندان‌ها نیز به 217 هزار نفر کاهش یافته است.

ایرنا: علی‌اکبر اکبری، فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی، اعلام کرد که انفجار مین به جای‌مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز بمو بخش ازگله منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

دراین پرونده بخوانید ...