شناسه خبر : 24639 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

ایرنا: محمدابراهیم مداحی، رئیس خانه روانشناسان، گفت: اختلالات روانشناسی در ایران از 15 سال پیش تاکنون هفت درصد رشد داشته است و از آمار 18درصدی در جمعیت به 4 /24 درصد رسیده است.

ایلنا: محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، گفت: ما هر سال 26 هزار نیروی انسانی داریم که در مرخصی زایمان هستند و این رقم شش برابر دستگاه‌های دیگر است. 11 هزار نیروی ما در سال ماموریت هستند و تعداد زیادی نیز دانشجو هستند. جمع این ارقام حدود 14 درصد کل نیروی انسانی ماست که از حرفه خارج می‌شود.

ایرنا: باقر لاریجانی، معاون وزیر بهداشت، گفت: 90 درصد ایرانیان کم‌تحرک هستند، 30 درصد فشار خون بالا و 25 درصد نیز چربی خون بالا دارند.

مهر: پروین افسرکازرونی، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: تاکنون ۳۶ هزار نفر مبتلا به HIV تشخیص داده شده‌اند که ۸۴ درصد آنها مرد و ۱۶ درصد آنها زن هستند. تخمین زده می‌شود که تعداد مبتلایان در کشور بیش از ۶۶ هزار نفر باشد.

فارس: علی مویدی، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور 39 /5 درصد و مصرف تریاک همچنان در صدر مواد مخدر است.

مهر: کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط زیست استان تهران، گفت: ۸۰ درصد آلودگی کلانشهرها به دلیل خودروها و موتورسیکلت‌هاست.

ایسنا: روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه در اطلاعیه‌ای از سقوط یک فروند جنگنده سوخو22 در استان فارس خبر داد. در این حادثه خلبان جنگنده به شهادت رسید.

مهر: زهرا نژاد‌بهرام، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران، گفت: طبق آمارها بیش از ۶۰ درصد جان‌باختگان در سطح شهر، عابران پیاده هستند چراکه پیاده راه‌ها امن نیست و مردم از سطح خیابان تردد می‌کنند.

ایسنا: محمدعلی نجفی در حکمی سیدرضا صالحی‌امیری را به عنوان قائم‌مقام شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب کرد.

ایسنا: کیومرث کلانتری، دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، گفت: برای شهر تهران ظرفیت زیستی چهار میلیون نفر در نظر گرفته شده بود این در حالی است که امروز جمعیت ثابت و متغیر شهر تهران به حدود ۱۷ میلیون نفر رسیده است.

ایسنا: میر‌مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا، گفت: از اول آبان تا 21 آبان، 30 مورد فوتی از زائران در کربلا داشته‌ایم که حدود 14 تا 15 نفر از آنها بر اثر تصادف فوت کردند.

دراین پرونده بخوانید ...