شناسه خبر : 24530 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آرزوی نشاط

تاکید رئیس‌جمهوری بر حراست از باغ‌های باقیمانده تهران

رئیس‌جمهوری در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر و همچنین شهردار تهران از نوع نگاه دولت به مسائل مختلف شهری سخن گفت و توضیح داد دولت برای همکاری با شورا و شهرداری تهران در چه حوزه‌هایی آمادگی دارد.

آرزوی نشاط

رئیس‌جمهوری در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر و همچنین شهردار تهران از نوع نگاه دولت به مسائل مختلف شهری سخن گفت و توضیح داد دولت برای همکاری با شورا و شهرداری تهران در چه حوزه‌هایی آمادگی دارد. حسن روحانی «تامین منابع مالی پایدار» و «حفظ روحیه، نشاط و مشارکت اجتماعی» را دو محور اصلی در مدیریت کلانشهرها خواند و گفت: شوراها و شهرداری‌ها با همفکری و یاری دولت باید به این سمت حرکت کنند. معماری قدیمی تهران از مهم‌ترین عناصر جذاب پایتخت است و علاوه بر آن می‌توان فضاهای مناسب گردشگری را توسعه داد و به سمتی حرکت کرد که تهران به جای ساکنان دائمی، برای گردشگران و ساکنان موقت جذاب‌تر باشد. روحانی با تشریح جلسات، برنامه‌ها و اقدامات دولت در زمینه احیای بافت‌های فرسوده و اهمیت آن در بهبود سیمای شهر و آرامش شهروندان، افزود: بافت‌های فرسوده باید به صورت محله‌ای و البته بر مبنای طرح‌های تفصیلی احیا شوند و دولت آماده همکاری در این زمینه است. رئیس‌جمهوری همچنین بر حفظ محیط زیست و به ویژه حراست از باغ‌های باقیمانده و توسعه فضای سبز، انطباق معماری و شهرسازی بر اصول علمی و الگوهای بومی، توجه به امور فرهنگی در مسیر ارتقای نشاط اجتماعی، همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای کنترل آلودگی هوا، توسعه خطوط ریلی شهری و حمل و نقل عمومی تاکید کرد. آن‌طور که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری گزارش داده، پیش از این سخنان روحانی، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران مواردی را در زمینه ضرورت مدیریت واحد شهری، راهکارهای تامین منابع مالی پایدار، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رعایت قواعد شهرسازی، ضرورت توجه به فضای سبز و محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا، کاهش ترافیک و خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان مطرح کردند. همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار حمایت هر‌چه بیشتر دولت در تدوین لوایح و سازوکارهای قانونی در جهت مدیریت یکپارچه شهری و نیز تامین منابع پایدار مالی شدند.

رئیس‌جمهوری در این دیدار درباره مشکل پیش آمده برای سپنتا نیکنام، هموطن زرتشتی عضو شورای شهر یزد، عنوان کرد: در این زمینه قانون اساسی تکلیف را روشن کرده و باید مُرّ قانون اساسی، حقوق شهروندی، اعتماد عمومی و وحدت جامعه رعایت شود. روحانی همچنین تصریح کرد: در انجام وظیفه قانونی، وعده و برنامه‌هایی که به مردم داده‌ام، هرگز تردید و عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها