شناسه خبر : 24452 لینک کوتاه

از رسانه نترسید

افتتاح نمایشگاه مطبوعات با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، در مراسم افتتاحیه بیست ‌و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: «از رسانه نباید ترسید. ما نباید از رسانه‌ها دوری کنیم بلکه باید به رسانه‌ها رو بیاوریم و حتی اگر زبان نقد رسانه خیلی تند باشد باید با رسانه کار کنیم.»

از رسانه نترسید

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، در مراسم افتتاحیه بیست ‌و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: «از رسانه نباید ترسید. ما نباید از رسانه‌ها دوری کنیم بلکه باید به رسانه‌ها رو بیاوریم و حتی اگر زبان نقد رسانه خیلی تند باشد باید با رسانه کار کنیم.» جهانگیری با تاکید بر اینکه رسانه میدان دوستی است و نه محل دشمنی، اظهار کرد: «رسانه محل همگرایی، انسجام و همبستگی ملی است و نه محلی برای واگرایی جامعه، و دولت وجود رسانه‌های مستقل، حساس، سریع و شجاع را هم به سود جامعه و هم به سود دولت می‌داند.» او با بیان اینکه نقد رسانه‌ها یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های در اختیار دولت برای اداره کشور است، گفت: هر کس نتواند نقد رسانه‌های رسمی کشور را تحمل کند حتماً به راه اشتباه خواهد رفت و در این راه اشتباه منابع کشور را هدر خواهد داد. جامعه و نظام نیازمند خبرگزاری‌ها و مطبوعاتی است که مورد وثوق مردم باشند و از مرجعیت سیاسی و اجتماعی در جامعه برخوردار باشند و دیده شوند و خریده شوند. جهانگیری با تاکید بر لزوم فراهم بودن امنیت شغلی برای اصحاب مطبوعات عنوان کرد: «اصحاب مطبوعات اعم از مدیرمسوول، سردبیر، دبیر، خبرنگار، عکاس و... نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند و ما به عنوان دولت مکلفیم در این راستا تلاش کنیم. دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در این چارچوب مهم‌ترین وظیفه بر عهده‌شان این است که تلاش کنند تا با قانون، مطبوعات در متن جامعه قرار بگیرند و سعی نکنند با استفاده از قانون، مطبوعات را از متن به حاشیه ببرند.»

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: «در آغازین ماه‌های آغاز به کار دولت دوازدهم به نظر می‌رسد برخی از رویکردها را در حوزه رسانه باید جدی گرفت. تقویت بنیه ملی رسانه از جمله این رویکردهاست که باید به آن توجه داشت. اگر تا دیروز غذا و سلاح دو رکن امنیت ملی بودند، امروز رسانه به عنوان رکن سوم در این زمینه است. همان‌طور که جامعه بدون غذا و سلاح در معرض تهدید است، جامعه بدون رسانه هم کم‌اعتماد و با تهدید مواجه است. جامعه‌ای که خبرهای خود را از بیرون بگیرد و مطالعه کند، ناامن است. بنابراین باید بنیه ملی رسانه‌ها و رویکردها و زیرساخت‌های آن را تقویت کنیم.» 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها