شناسه خبر : 24334 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

ایرنا: عبدالناصر حاجیلی‌دوجی، رئیس شورای اسلامی شهر مراوه‌تپه، اعلام کرد: برای نخستین‌بار یک زن در استان گلستان به عنوان شهردار انتخاب و مسوولیت اداره شهر مراوه‌تپه در شرق استان گلستان به وی سپرده شد. خانم گلالک بیکی‌زاده به عنوان شهردار مراوه‌تپه انتخاب شد.

جام‌جم آنلاین: سالانه حدود 3000 نفر از عابران هنگام تردد در معابر شهری و روستایی جان خود را از دست می‌دهند.

ایسنا: بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، از حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرد در راستای انسجام ملی و توسعه صنعت گردشگری روز کوروش در تقویم ملی کشور ثبت شود تا دست فرصت‌طلبان و سودجویان در سوءاستفاده از این مناسبت کوتاه شود.

مهر: مجید زرگوشی، معاون سیاسی فرمانداری مهران، گفت: بر اثر حادثه انفجار مین در منطقه چنگوله شهرستان مهران یک نفر از عوامل پاکسازی کشته و دو نفر زخمی شدند.

ایسنا: حمزه کلانتری، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، گفت: ۷۰۰ ناظر شرعی در کشور بر تولید مواد غذایی نظارت می‌کنند. ۷۰ کشتارگاه کشور کد نظارت شرعی دارند. آمادگی داریم برای همه کشتارگاه‌های کشور کد نظارت شرعی صادر کنیم که شرط آن حضور ناظر شرعی در این کشتارگاه‌هاست.

ایرنا: بر اثر حادثه سقوط صخره در منطقه منبع آب اهواز دو کودک جان باختند و چهار نفر دیگر مصدوم شدند.

مهر: احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، گفت: 5 /12 میلیون نفر در ایران مبتلا به اختلالات روانپزشکی هستند که 2 /2 میلیون نفر مبتلا به اختلالات شدید افسردگی هستند.

ایسنا: آیین رونمایی از پلاک ماندگار منزل پدری روحانی در زادگاهش سرخه، با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد.

ایلنا: وزیر آموزش‌وپرورش برای بررسی ادعاهای مطرح شده در خصوص آزار و اذیت یک دختر دانش‌آموز توسط سرایدار مدرسه در اسلام‌آباد ارومیه، به حسین بزرگی‌زاده، بازپرس ویژه خود، ماموریت داد. بزرگی‌زاده گفت: گفته شده که از سوی سرایدار مدرسه، مسائل غیراخلاقی رخ‌ داده که اصلاً این موضوع به اثبات نرسیده است. اتفاقات کردستان عراق در منطقه ما اثر گذاشته و عده‌ای به دنبال این بودند که آشوب و بلوایی به راه بیندازند و این موضوع را بهانه کردند.

ایلنا: مطهره علامه، رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین و اولین عامل مرگ‌ومیر در زنان ایرانی است، گفت: بر اساس آمار بروز سرطان پستان روند صعودی داشته است.

دراین پرونده بخوانید ...