شناسه خبر : 24195 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

مهر: احمدعلی نوربالا، مشاور وزیر بهداشت در حوزه سلامت روان، گفت: ۲۳ /۴ درصد افراد در تحقیقات ما به اختلال روانی دچار هستند. اختلالات روانی در میان افرادی که سواد کمتری دارند، شیوع بالاتری دارد. بیشترین شیوع اختلالات روانی در افراد بیکار با درصد ۲۸ /۲۱ است و افراد خانه‌دار نیز در رتبه دوم قرار دارند. ۲۲ /۲۷ درصد افراد دارای همسر دچار علائم اختلال روانی هستند. بهترین وضعیت سلامت روانی را افراد مجرد جامعه دارند. زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب هستند و حدود ۱۰ /۲۹ درصد افراد در کشور علائم افسردگی را به صورت بارز دارند.

فارس: فرنوش نوبخت، مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری متروی تهران، گفت: اصلاً تعدیل نیرو نداریم و برای افزایش کارایی امکان دارد جابه‌جایی‌هایی نیز داشته باشیم.

تسنیم: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی، متهمان یک باند بزرگ قاچاق دختران را که اقدام به قاچاق بیش از 800 دختر کرده بود، مجموعاً به تحمل صد سال حبس محکوم کرد.

ایسنا: حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج، گفت: یکی از اعضای شورای شهر هشتگرد به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده است. فرد دستگیرشده به دلیل مسائل مربوط به شغل دیگری علاوه بر شورای شهر بازداشت شده است.

ایسنا: محمدعلی نجفی در حکمی فاطمه راکعی را به سمت مشاور شهردار در امور بانوان منصوب کرد.

فارس: حسین نحوی‌نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، گفت: در کشور 150 هزار فرد کم‌بینا و نابینا وجود دارد که 30 هزار نفر آنها نابینای شدید و مطلق هستند، 65 درصد آنها مرد و 35 درصد زن هستند. 80 درصد نابینایان در کشور بیکار هستند که یا از کار افتاده بوده، یا آماده به کار هستند اما کاری به آنها داده نمی‌شود، این در حالی است که اغلب نابینایان تحصیل‌کرده هستند.

ایسنا: آمارها نشان می‌دهند که در سال ۹۰، ۲۲۰ کودک؛ سال ۹۱، ۱۸۷ کودک؛ سال ۹۲، ۲۰۱ کودک؛ سال ۹۳، ۱۷۶ کودک و در سال ۹۴، ۱۷۹ کودک زیر ۱۰ سال تن به ازدواج داده‌اند؛ این در حالی است که آمارهای رسمی تنها محدود به ازدواج‌های ثبت‌شده در دفاتر رسمی است.

ایرنا: بانوی 81‌ساله جانباز ساکن شیراز که در رقابت‌های دوومیدانی سالمندان در چین یک مدال طلا و یک نقره کسب کرد، گفت: برای تامین هزینه شرکت در مسابقات بین‌المللی چین وام گرفتم.

فارس: حسن موسوی‌چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، گفت: طبق سند ملی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده، ۱۹ میلیون نفر در محلات ناکارآمد شهری سکونت دارند و ۱۱ میلیون نفر نیز در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

مهر: محمدعلی نجفی طی حکمی پیروز حناچی را به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها