شناسه خبر : 24043 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

محرومان از تحصیل

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران نوشت: اگرچه نرخ بازماندگی از تحصیل در هر جامعه‌ای اهمیت بسزایی دارد ولی محاسبه این نرخ برای گروه سنی ۶ تا ۱۴‌ساله از ضرورت بیشتری برخوردار است زیرا با توجه به تغییرات فرهنگی در جامعه امروز، انتظار می‌رود این نرخ برای گروه سنی مذکور مقدار ناچیزی را به خود اختصاص دهد. با توجه به نتایج به دست آمده از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، کودکان لازم‌التعلیم در گروه سنی شش تا ۱۴‌ساله ۱۰ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۷۸۷ نفر است. از تعداد مذکور ۳۱۵ هزار و ۴۱۲ نفر بی‌سواد در کل کشور وجود دارند. از این تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۳۰ نفر مرد بی‌سواد و ۱۵۵ هزار و ۷۸۲ نفر زن بی‌سواد هستند.

♦♦♦

پولی که «در انتها» برگردانده می‌شود

تجارت فردا- لوگو ایراندر گزارشی به نقل از مدیر یک مرکز نگهداری سالمندان، نوشت: ما اینجا را شبیه هتل-منزل درآورده‌ایم. اتاق چهارتخته ماهانه سه میلیون، اتاق سه‌تخته سه و نیم میلیون، دوتخته چهار میلیون و خصوصی پنج و نیم میلیون در ماه است. جدا از این مبلغی هم از شما می‌گیریم که در انتها برگردانده می‌شود؛ برای اتاق چهارتخته هشت میلیون، سه‌تخته ۱۰ میلیون، دوتخته ۱۲ میلیون و خصوصی هم ۱۵ میلیون. این مبالغ برای تیم پزشکی، تغذیه و بهداشت است. دارو و وسایل مصرفی هم هزینه جدایی دارد؛ مثلاً پوشک و پمپرز، دستمال کاغذی و... . تفریحاتی مثل رفتن به مرکز خرید یا پارک و جشن‌هایی با خواننده و موزیک زنده به همراه خانواده هم داریم.

♦♦♦

دستگیری مدیر کانال تلگرام نذری‌یابی

تجارت فردا- لوگو میزاننوشت: سرهنگ آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: فردی باهویت (ع. الف.) حدود چهار هزار نفر را در یک کانال تلگرام تحت عنوان نذری‌یابی گرد هم آورده بود. هدف این فرد ایجاد مزاحمت برای شهروندان بوده است. پلیس فتا متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضا در محل اختفای وی در شهر زنجان حاضر شد. از اطلاعیه‌هایی که از سوی این فرد در کانال منتشر شده، نذر قلیان در قهوه‌خانه‌ای در شهر زنجان بوده که پلیس وارد عمل شده و این مکان را هم پلمب کرد. آدینه‌لو با هشدار به مردم، از آنها خواست موارد مشکوک در فضای مجازی را به ۱۱۰ اطلاع دهند.

♦♦♦

عبور جاده از میان بزرگ‌ترین کلونی غارهای باستانی شمال ایران

تجارت فردا- لوگو شهروندنوشت: باستان‌شناسان وضع تنها کلونی باقیمانده از غارها و محوطه‌های باستانی شمال ایران را به دلیل معدن‌کاوی و ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه در خطر نابودی اعلام کردند. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کلونی غارهای باستانی شمال ایران در دو سوی جاده بهشهر - مازندران قرار گرفته است. جایی که جاده از میان آن می‌گذرد و برداشت معدن از لایه‌های هزاران‌ساله جز تلی از خاک چیزی به جای نگذاشته است. غار هوتو و کمربند که در فاصله 100متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند و از آنها به عنوان خاستگاه اصلی انسان متفکر پیش از تاریخ نام برده شده، وضع نگران‌کننده‌ای دارند. گفته می‌شود غار کمربند با قدمت بیش از ۷۵ هزار سال پیش از میلاد به طور کامل از بین رفته است.

دراین پرونده بخوانید ...