شناسه خبر : 23734 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها

مهر: سازمان پزشکی قانونی از مراجعه ۷۹۲ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به این سازمان در چهارماه نخست سال جاری خبر داد. از این تعداد مراجعه‌کننده، 400 مورد مجوز را اخذ کرده‌اند. تعداد کل پرونده‌های ارجاعی (۷۹۲ مورد) در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی 590 مورد اعلام شده بود ۳۴درصد افزایش یافته است. در تیرماه امسال ۲۴۴ مورد جهت دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده اندکه در مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصدکاهش یافته است.

ایسنا: اتابک وثوقی، عضو کمیته توانبخشی وزارت بهداشت، درباره نرخ رشد اختلال طیف اوتیسم در کشور گفت:  طبق آمار دو سال گذشته از هر ۶۸ تولد، یک نوزاد با اختلال اوتیسم متولد می‌شود.

ایسنا: علی‌اصغر رمزی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، از تولید ۵۰ میلیارد نخ سیگار بر اساس برآوردها طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد برآورد مصرف سالانه سیگار ایرانی‌ها در سال معادل ۵۵ میلیارد نخ است.

ایرنا: عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: خودرو پراید با راننده مرد از مجموعه خودروهای سرویس مدارس پایتخت حذف شد و تنها رانندگان زن به دلیل شرایط مالی مجاز به استفاده از خودرو پراید برای فعالیت در این مجموعه هستند.

ایرنا: قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، گفت: اکنون پرهزینه‌ترین مرز ما مرز مشترک با پاکستان است و ما اهمیت ویژه‌ای برای مرز پاکستان قائل هستیم. در سال های گذشته در مرز مشترک پاکستان اتفاقات ناگوار تروریستی رخ داد و تعدادی از هموطنان ما را بردند و در آن‌سوی مرز و در خاک پاکستان دفن کردند براین اساس انتظار داریم مسوولان و دولتمردان پیکر آنان را برگردانند و اجساد شهدای ما را به خانواده‌شان تحویل دهند.

خبرگزاری صداوسیما: علی اسد‌ی، سرپرست کاوش آبراهه‌های تخت‌ جمشید، مهم‌ترین نتایج کاوش د‌ر این آبراهه را شناسایی شش اسکلت د‌ر این محد‌ود‌ه د‌انست و تاکید کرد‌: از نظر باستان‌شناسی و شناخت تاریخچه تخت جمشید این اسکلت‌ها اهمیت زیاد‌ی د‌ارند. اسکلت‌ها پس از انجام مطالعات اولیه‌، برای مطالعات تکمیلی، به آزمایشگاهی د‌ر تهران منتقل می‌شوند‌.

مهر: مهرانگیز جعفرزاده، مسوول آموزش مرکز باروری و ناباروری اصفهان، گفت: افراد زیادی در اصفهان در لیست انتظار برای دریافت تخمک اهدایی، رحم اجاره‌ای و اهدای جنین هستند اما دهنده کم داریم. تخمک اهدایی بین دو و نیم میلیون تا سه و نیم میلیون تومان است. هزینه جنین سه و نیم میلیون تومان، رحم اجاره‌ای ۱۹ میلیون تومان با دریافت ماهانه ۲۵۰ هزار تومان است.

 

دراین پرونده بخوانید ...