شناسه خبر : 23609 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها

میزان: مجتبی شیرود‌بزرگی، دادستان نظامی استان کردستان، از شناسایی و بازداشت پنج متهم در جریان حادثه مرگ دو کولبر بانه‌ای خبر داد و گفت: در جریان تیراندازی تعدادی از ماموران هنگ مرزی بانه به سوی یک گروه کولبر در فاصله یک کیلومتری از مرز و در حوالی روستای «هنگ ژال» متاسفانه دو نفر از کولبران بر اثر اصابت گلوله در دم جان می‌سپارند.

میزان: صادق سلامت، معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان، گفت: هنوز آخرین جسد حادثه رفتینگ دزفول پیدا نشده است و امیدواریم جسد به روی آب بیاید.

ایلنا: پزشکی قانونی اعلام کرد: در چهار ماه نخست امسال، ۷۲ فوتی ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است. در تیرماه امسال نیز تعداد موارد فوت ناشی از سوختگی ۱۵ نفر بوده است.

خبرگزاری‌صداوسیما: پروین افسر کازرونی، رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بر اساس آمار رسمی تا اول فروردین امسال 34 هزار و 949 بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند که از این تعداد حدود 84 درصد مردان و 16 درصد زنان هستند. 3 /66 درصد انتقال ویروس ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، 3 /19 درصد از طریق ارتباط جنسی و 5 /1درصد از طریق انتقال مادر به کودک است.

فارس: محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: هیات مدیره و مالک ساختمان پلاسکو نسبت به بیمه ساختمان اقدام نکرده بودند و حال باید نسبت به ساخت مجدد این ساختمان بر اساس وعده‌هایی که داده شده بود، اقدام کنند. بر اساس مقررات شهری در آنجا نمی‌توان ساختمانی بیش از هفت طبقه ساخت.

مهر: احمد عابدینی، معاون شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس به وزارتخانه برای استخدام، نیرو تحمیل می‌کنند، گفت: طی ۱۰ سال گذشته ۳۳۰ هزار نیرو از طریق برخی نمایندگان مجلس جذب وزارت آموزش و پرورش شده‌اند که حدود ۲۸۰ هزار نفر از این نیروها حتی یک روز هم دوره‌های آموزشی را نگذرانده بودند.

ایرنا: علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: نرخ بیکاری زنان از چهار درصد در سال 1375 به حدود 20 درصد در سال 1395 افزایش یافته، ضمن آنکه این نرخ در بین زنان دانش‌آموخته، بسیار بالاتر و به بیش از 31 درصد رسیده است.

مهر: محمدحسن فقیه، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شادگان، با بیان اینکه تالاب شادگان در وضعیتی بحرانی قرار دارد، گفت: در حال حاضر تالاب شادگان تنها از زهاب‌ نیشکر و فاضلاب‌ شهری آبگیری می‌شود.

 

دراین پرونده بخوانید ...