شناسه خبر : 23107 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شنیدن به جای گفتن

تودیع و معارفه در وزارت فرهنگ

مراسم تودیع رضا صالحی‌امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، و معارفه عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، و محمود علوی، وزیر اطلاعات، برگزار شد. صالحی‌امیری در این مراسم گفت: «نمی‌توان مملکت را با حکومت محلی اداره کرد؛ بعد از مشکلی که برای هنرمند عزیز کشور، آقای ناظری - خواننده - در خراسان پیش آمد، من به سران سه قوه نامه نوشتم تا جلوی این اتفاق گرفته شود.»

شنیدن به جای گفتن

مراسم تودیع رضا صالحی‌امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، و معارفه عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، و محمود علوی، وزیر اطلاعات، برگزار شد. صالحی‌امیری در این مراسم گفت: «نمی‌توان مملکت را با حکومت محلی اداره کرد؛ بعد از مشکلی که برای هنرمند عزیز کشور، آقای ناظری - خواننده - در خراسان پیش آمد، من به سران سه قوه نامه نوشتم تا جلوی این اتفاق گرفته شود.» او تا‌کید کرد: «باید بدانیم اداره کشور فقط با یک دولت مرکزی ممکن است و لاغیر. باید بپذیریم مرجع فرهنگی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. نظر همه محترم است و باید در نظام فرهنگی، یک الگو به نام انسجام فرهنگی را بپذیریم و این انسجام فرهنگی از سوی دستگاه نظام فرهنگی، یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدایت شود. برای کار فرهنگی باید محیط فرهنگی، آرام باشد. من در دوران تصدی خود در وزارت ارشاد به ۲۶ استان سفر کردم و از همه مسوولان و نمایندگان ولایت فقیه در استان‌ها خواستم که بگذارند نظام فرهنگی حاکم و اوضاع فرهنگ، آرام باشد.» صالحی‌امیری گفت: «من تلاش کردم در این دوران، با وفاق درون‌سازمانی و هم‌اندیشی با اصحاب هنر و فرهنگ و رویکرد اخلاق‌مداری، قطار بزرگ فرهنگ و ارشاد را در مسیری پرتلاطم به حرکت درآورم و آن را به آقای عباس صالحی واگذار کنم.»

عباس صالحی نیز در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از صالحی‌امیری و علی جنتی، دو وزیر پیش از خود قدردانی و سپس اظهار کرد: «از این پس، بیشتر خواهیم شنید و تلاش می‌کنیم بیشتر از آنکه بگوییم، بشنویم، زیرا معتقدم دولتمردان به شنیدن، بیشتر نیاز دارند تا گفتن.» آن‌طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، صالحی در سخنرانی خود از «تکثر فرهنگی بدون قدر جامع»، «ابهام در حوزه فرهنگی» و «شکاف‌های قومی و تمدنی» به‌عنوان سه چالش عمده در حوزه فرهنگ نام برد. او سپس تاکید کرد: «با وجود جدی بودن این چالش‌ها، امیدها کم نیست و در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران زمین، این سه فرصت با هم و یک جا وجود نداشته است.» صالحی در ادامه ‌«جهانی شدن فرهنگ و هنر ایران زمین»، «کشوری شدن فرهنگ و هنر» و «نسل جوان» را سه فرصت بزرگ برای فرهنگ ایران توصیف کرد. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها