شناسه خبر : 22635 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

سونا خشک و فالگیری در آرایشگاه

a-22-1در گزارشی با عنوان «تخلفات عجیب در آرایشگاه‌های مجلل پایتخت» نوشت: «یک سالن زیبایی در نارمک، ابتدا کار خود را با خدمات ناخن و انجام کارهای اولیه زیبایی شروع کرد. کمی که گذشت، تمام خدمات زیبایی را انجام می‌داد. بعد تخت ماساژ و سونا خشک در سالن قرار داد و خدمات لاغری هم انجام می‌داد. بعد یک تردمیل به مجموعه افزود. به ‌تدریج تتو، خدمات پوست، سولاریوم، قرص‌های لاغری و چاقی و بوتاکس هم به آن افزوده شد. در این سالن‌ها که خدماتی غیر از موارد درج‌شده برای آرایشگاه انجام می‌شود، دریافت مجوز از وزارت بهداشت دور زده می‌شود. چند سالی است که فالگیری هم به خدمات برخی سالن‌های زیبایی اضافه شده.»

♦♦♦

با چاشنی مین زیرسیگاری درست می‌کنند

a-22-2نوشت: در هر خانه را که در «مهران» بزنید، می‌توانید سراغی از قربانیان انفجار مین پیدا کنید. دنبال ضایعات نبوده‌اند. خودشان می‌گویند کسانی که دنبال ضایعات جنگی‌اند، بومی نیستند. از جاهای دیگر می‌آیند. ضایعات را هم می‌برند کرمانشاه می‌فروشند. محمد که برادرش در انفجار مین نقص عضو شده می‌گوید: «ما این اتفاقات را به چشم دیده‌ایم. می‌دانیم چه دردی است. خود من بیکارم اما حاضر نیستم دنبال جمع کردن ضایعات بروم. برمی‌دارند با چاشنی مین زیرسیگاری درست می‌کنند و می‌فروشند. چه ارزشی دارد؟! بیشتر کار غیربومی‌هاست که نمی‌دانند مین چه بلایی است. بچه‌های دهه 50 و 60 اینجا خوب این چیزها را می‌دانند چون لمسش کرده‌اند، آسیب دیده‌اند. شهید و جانباز شده‌اند.»

♦♦♦

شنای دختر ایرانی با دست بسته

a-23-1نوشت: اینکه یک دختر ایرانی در رشته شنا رکوردی ثبت کند، عجیب به نظر می‌رسد؛ حالا اگر بفهمیم چنین فردی با دستان بسته سه ساعت در آب‌های آزاد بوشهر شنا کرده و توانسته رکوردی جالب در گینس ثبت کند، قابل درک نیست. الهام اصغری دختر ۳۶ساله ایرانی این رویا را محقق کرده. او که از چند سال قبل برای ثبت رکوردی جدید در آب‌های ایران شنا می‌کرد، بالاخره توانست رکورد جدیدی به نام خود در گینس ثبت کند تا نخستین زن شناگر ایرانی باشد که خودش را در سطح جهان مطرح کرده است. این شناگر معتقد است درهای زیادی با ثبت این رکورد به روی او باز شده و می‌تواند رکوردهای بیشتری ثبت کند.

♦♦♦

همزیستی با موش‌های نروژی در تهران

a-23-2نوشت: مردم تهران، به جولان موش‌های نروژی در خیابان‌های شهر عادت کرده‌اند. پرسه موش‌ها در گوشه و کنار شهر بدون ترس از انسان‌ها، به یکی از عادی‌ترین تصاویر پایتخت تبدیل شده. جمعیت 50 میلیونی موش‌ها هر روز افزایش می‌یابد. به گفته کارشناسان، جمعیت بالایی از موش‌های پایتخت، مهاجم و زنده‌خوار هستند؛ مساله‌ای که موجب نگرانی شهروندان و برخی مسوولان مدیریت بحران کشور شده است. محمدحسین بازگیر، رئیس محیط زیست شهر تهران، می‌گوید: در تمام کلانشهرهای دنیا مانند لندن و توکیو، موش و انسان‌ها با یکدیگر زندگی می‌کنند و این مساله تنها مختص به تهران نیست اما در آن کلانشهرها، برنامه‌ریزی‌هایی برای کنترل جمعیت آنها انجام داده‌اند.

 

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها