شناسه خبر : 22303 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

آب دریای خزر به کویر مرکزی نمی‌رود

a-20-1به نقل از پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، نوشت: در مقطعی انتقال آب خزر خیلی مطرح بود اما با بررسی‌های انجام‌شده انتقال آب خزر به سایر استان‌ها منتفی شده و آب از این دریاچه به داخل کشور منتقل نمی‌شود. در دوره‌ای بحث انتقال آب دریا به شدت مطرح بود و متقاضی زیادی داشت که علت آن هم نیاز شدید آبی کشور در بخش کشاورزی، صنعت و شرب است. انتقال بین‌حوزه‌ای در هیچ جای دنیا موفقیت‌آمیز نبوده. به همین دلیل ترجیح می‌دهیم آب‌شیرین‌کن اگر با ملاحظات زیست‌محیطی راه‌اندازی شود، صرفاً به مصرف استانی برسد که آب‌شیرین‌کن در آنجا مستقر شده است.

♦♦♦

چهارباغ اصفهان تخریب می‌شود

a-20-2نوشت: فاز سه خط یک مترو اصفهان راه‌اندازی شده است. این خط از مسیر تاریخی چهارباغ عباسی و سی‌وسه پل عبور می‌کند. مدیران شهری اصفهان پیش از افتتاح مترو متعهد شده بودند که پایش و مانیتورینگ بناهای تاریخی قبل و بعد از بهره‌برداری را انجام دهند. تاکنون خبری از کارشناسان مانیتورینگ و پایش مترو برای بناهای تاریخی اصفهان نیست. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان میراث فرهنگی کشور، اگر مترو افتتاح شود، ابتدا کاخ هشت بهشت تخریب می‌شود. این کاخ تنها از خشت درست شده و فرکانس عبور مترو روی آن تاثیر می‌گذارد و در کمتر از پنج سال تخریب می‌شود. قربانی بعدی، بازارچه بلند است که از خشت درست شده است. بعد نوبت به مجموعه چهارباغ می‌رسد.

♦♦♦

استانی با بیشترین میزان سقط جنین

a-21-2نوشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نسبت جمعیت زنانش در سنین بارداری، بیشترین میزان سقط‌های جنین دارای مجوز را داشته است. بر اساس گزارش سازمان پزشکی ‌قانونی، استان کهگیلویه‌وبویراحمد و پس از آن استان یزد بیشترین میزان دریافت مجوز سقط جنین را داشته‌اند. این سازمان از افزایش مراجعان به پزشکی ‌قانونی برای صدور مجوز سقط جنین در سال ٩٥ نسبت به سال پیش از آن خبر داده است. مساله‌ای که اگرچه پزشکی‌قانونی علت آن را افزایش آگاهی مردم عنوان کرده است اما از نظر کارشناسان می‌تواند ناشی از طرح‌های وزارت بهداشت برای غربالگری مادران باردار یا پیشرفت تجهیزات پزشکی برای تشخیص بیماری یا ناهنجاری‌های جنین در دوران اولیه بارداری باشد.

♦♦♦

توقف مزایده آگهی‌های مترو با دستور مستقیم شهردار

a-21-3به نقل از ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، نوشت: مزایده‌ای برای واگذاری تبلیغات در مترو پایتخت به دلیل رعایت نشدن مراحل و ضوابط قانونی برگزار نمی‌شود. اعلام و آگهی مزایده تبلیغات در مترو بدون هماهنگی و اطلاع مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اتفاق افتاده که به دستور مستقیم شهردار تهران متوقف شد. یکی از مدیران در بخش تبلیغات مترو بدون هماهنگی با مدیرعامل این شرکت به این اعلام اقدام کرده بود که شهردار تهران پس از اطلاع از این موضوع مزایده را منتفی و دستور برخورد اداری با کسانی را که بدون هماهنگی با مدیرعامل مترو مربوطه اقدام به نصب اطلاعیه برگزاری مزایده را کرده بودند صادر کرد.

 

دراین پرونده بخوانید ...