شناسه خبر : 21798 لینک کوتاه

ساخت فیلم «کورش بزرگ» آغاز شد

دردانه تاریخ

مراسم رونمایی از کتاب «کورش بزرگ» و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم «کورش بزرگ» اول خردادماه در موزه سینما با حضور جمعی از هنرمندان مشهور سینما و سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.

دردانه تاریخ

مراسم رونمایی از کتاب «کورش بزرگ» و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم «کورش بزرگ» اول خردادماه در موزه سینما با حضور جمعی از هنرمندان مشهور سینما و سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد. داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون، اجرای مراسم را با تاکید بر اهمیت دوران باستان ایران آغاز کرد و کورش را دردانه‌ای در تاریخ ایران خواند. او از علاقه زنده‌یاد علی معلم، تهیه‌کننده فقید سینما که به‌تازگی از دنیا رفته، به همکاری با مسعود جعفری‌جوزانی، کارگردان فیلم «کورش بزرگ»، سخن گفت و اظهار کرد: «خوشحالیم که آقای جوزانی همت کرده تا این دردانه تاریخ ما را به تصویر بکشد؛ کسی‌ که در قرآن هم از او یاد شده است. مخصوصاً اینکه باید بدانیم این پروژه به اندازه بزرگی این کشور و خود کورش سرمایه نیاز دارد، هرچند می‌دانم که تا اینجا آقای جوزانی هرچه داشته، داده است.» 

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، هم در این مراسم گفت: «خود من در زمینه شاهنامه هرچه در سینما و تئاتر دیدم خوب نبودند. بخشی از آن به اسطوره بودن و دور بودن از زمان‌ برمی‌گردد، به طوری که موضوع​ را در جایی ماورایی کرده است پس ساخت چیزی که قابل باور باشد، سخت است، بنابراین باید اقدام ملی وجود داشته باشد که بتوان این کار را انجام داد. برای یک پروژه ملی استفاده از بازیگر خارجی خوب نیست. اگر خودمان باشیم بهتر است چون جربزه‌اش را داریم. این فیلم باید جهانی باشد و همه جا پخش شود. امیدوارم آقای جوزانی هم با همکاری خانواده علی معلم این کار را دنبال کند تا این فیلم با آبرو و افتخار ساخته شود.» آن‌طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، آذر معماریان، همسر زنده‌یاد علی معلم، نیز از علاقه همسرش به ساخت فیلمی درباره تاریخ ایران گفت: «به یاد دارم‌ سال‌ها قبل از ساخت فیلم «سیصد» دوست داشت تاریخ ملی ایران به مردم جهان شناسانده شود.»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، نیز گفت: «دعوت از دکتر ظریف هم برای این مراسم صورت گرفته بود و ما به دلیل شلوغی برنامه‌ها تقسیم‌ کار کردیم. سینما و هنر در حوزه کاری ماست و ما عقب هستیم. امیدوارم در دولت جدید کار هنر و فرهنگ را دنبال کنیم. پروژه کورش بزرگ نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که ما از آن حمایت می‌کنیم چون متاسفانه ایران‌هراسی در دنیا زیاد شده است.‌»

در بخش دیگری از این مراسم، مسعود جعفری‌جوزانی که قرار است فیلم «کورش بزرگ» را کارگردانی کند، از بنا کردن شهرک سینمایی برای ساخت این فیلم خبر داد که در آینده هم برای ساخت فیلم‌های مربوط به دوران باستان مورد استفاده دیگر سینماگران قرار بگیرد. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها