شناسه خبر : 21560 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها

مهر: پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، با بیان اینکه ۱۰۰ درصد برنامه‌های تدوین‌شده کمیته امداد برای رفاه حال نیازمندان طی سال ۹۵ محقق شده است، گفت: سال گذشته ۹۷ درصد از بودجه اختصاصی دولت به کمیته امداد پرداخت شده و بانک‌های عامل نیز ۱۰۰ درصد وام‌های اشتغال‌زایی مددجویان معرفی‌شده از سوی این نهاد را پرداخت کرده‌اند که نتیجه آن رسیدگی به تعداد نفرات بیشتری از نیازمندان جامعه بوده است.

ایرنا: حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شمار موارد بومی مالاریا در پنج سال گذشته در ایران از هشت هزار مورد به کمتر از 100 مورد در پایان سال 95 رسیده است.

مهر: حمید سوری، رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت‌ها، گفت: سوانح رانندگی عامل مرگ‌ومیر ۴۰ درصد تهرانی‌هاست.

ایرنا: سازمان پزشکی قانونی از مرگ 836 تن در طول سال گذشته (1395) در کشور بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن خبر داد. این شمار جان‌باخته به دلیل مسمومیت با گازمنوکسید کربن در مقایسه با سال قبل از آن (1394) با تلفات گازگرفتگی 626 مورد 5 /33 درصد افزایش یافته است.

خانه‌ملت: پروانه سلحشوری، عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی، با انتقاد نسبت به ارسال آثار تاریخی به نمایشگاهی در آلمان، گفت: طبق قانون، سازمان میراث نباید آثار درجه یک را بدون اجازه مجلس از کشور خارج می‌کرد.

ایسنا: اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از کشف جسد آخرین مفقودی سیل در آذربایجان خبر داد و گفت: در سیل آذربایجان شرقی مجموعاً 43 نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست دادند.

ایلنا: افشین حبیب‌زاده، عضو علی‌البدل شورای شهر تهران، در صفحه توئیتر خود نوشت: آیا می‌دانید روزانه 90 تن پسماند بیمارستانی تولید می‌شود که 20 تن آن بسیار خطرناک است، اما هنوز یک زباله‌سوز بیمارستانی در این شهر نداریم.

ایسنا: محمد شریعتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ۱۰ علت اول مرگ مردم شهر تهران، ری و اسلامشهر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده سکته قلبی، دیابت، سکته مغزی، سایر بیماری‌های قلبی، پرتاب و برخورد اجسام و صاعقه، پنومونی، کهولت بدون زوال عقل، سرطان ریه، سرطان معده و سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی به ترتیب ۱۰ علت اول مرگ مردم در شهر تهران، ری و اسلامشهر است.

 

دراین پرونده بخوانید ...