شناسه خبر : 21411 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده‌ روزنامه‌ها

تاثیر لغو تحریم‌ها بر زندگی بیماران تالاسمی

 به نقل از مجید آراسته، رئیس انجمن تالاسمی ایران، نوشت: در دولت گذشته با توجه به وجود تحریم‌ها دسترسی بیماران به دارو سخت بود و به اندازه کافی دارو در اختیار بیماران قرار نمی‌گرفت. در زمان تحریم‌ها و در اثر استعمال نکردن دارو، عوارضی مانند بیماری قلبی، عوارض کبدی، استخوانی، غددی به سراغ بیماران تالاسمی آمد که باعث محدودیت عمر آنها می‌شد. در دولت قبل به بیماری که ۱۲۰ عدد دارو نیاز داشت؛ بیشتر از ۳۰ عدد تعلق نمی‌گرفت. این میزان دارو تنها کمک می‌کرد که بیمار زندگی با کیفیت متوسط رو به پایینی داشته باشد. با لغو تحریم‌ها دسترسی داروها بهتر شد و هر میزان داروی مدنظر بیمار در اختیارش قرار گرفت.

♦♦♦

طلای کثیف تهران نصیب که می‌شود؟

 به نقل از رحمت‌الله حافظی نوشت: زباله کالای بسیار با ارزشی است که از آن به‌عنوان طلای کثیف یاد می‌شود. برای جمع‌آوری زباله، شهرداری باید مزایده برگزار کند. درحالی‌که شهرداری تهران مناقصه برگزار کرده است. شرکت‌هایی که تقاضای جمع‌آوری زباله می‌کنند، باید به شهرداری بابت صدور مجوز جمع‌آوری زباله پول پرداخت کنند. اما در شهرداری تهران پولی دریافت نمی‌شود بلکه میلیاردها تومان از بودجه شهر نیز به حساب آن شرکت‌ها واریز می‌شود. شهردار باید پاسخ دهد که چرا چنین اتفاقی در 10 سال گذشته رخ داده است؟ از یک سو میلیاردهاتومانی که از بودجه شهرداری پرداخت شده و از سوی دیگر میلیاردهاتومانی که می‌توانست به خزانه شهرداری تزریق شود اما نشده است.

♦♦♦

نخستین فرماندار زن در شهر عروسان آتش

 درباره زنی که در دولت یازدهم به سمت فرمانداری شهر کارون در نزدیک اهواز رسیده است،‌ نوشت: تا قبل از این کسی فکرش را هم نمی‌کرد؛ یک زن فرماندار شود. برای شهری چسبیده به اهواز، با آن همه عشیره و حرف و حدیث و نَقل‌های بسیار برای «عروسان آتشِ» سر در خانه پنهان کرده. تا قبل از او کسی فکرش را هم نمی‌کرد؛ که برای اولین بار در استان خوزستان یک زن را از بخشداری بخش مرکزی یک شهر بردارند و بگذارند در بالاترین مسندی که در شهرهای کوچک وجود دارد: فرماندار. «معصومه خنفریِ» ۴۲‌ساله همین سه ماه پیش فرماندار «کارون» شد؛ نخستین فرماندار زن در استان خوزستان در تاریخ بعد از انقلاب.

♦♦♦

درآمد واقعی فروشگاه شهروند چقدر است؟

 به نقل از محمدمهدی تندگویان نوشت: امسال که از احداث شهروند 8، 9 سال می‌گذرد تازه کل مجموع این فروشگاه زنجیره‌ای در سال 30 میلیارد تومان سود اعلام می‌کند. کدام شهروند عاقلی این عدد را باور می‌کند؟ این یا ضعف مدیریت شهری است یا رانت وجود دارد که درآمد واقعی آن را از بین می‌برد. اینها درآمدهای پایدار شهرند که در 14 سال مدیریت آقای قالیباف به هدر رفته و ایشان در هیچ رابطه‌ای پاسخگو نیست. هر وقت هم سوالی کردیم و ایشان به شورا آمده،‌ با یک ژست تبلیغاتی، غیرعلمی و غیرتخصصی مواجه شدیم و ایشان رفتند. آقای قالیباف دوره‌های تخصصی خلبانی‌اش را طی کرده ولی حاضر نشده دوره‌های تخصصی شهرسازی، شهرداری و مدیریت بحران را طی کند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها