شناسه خبر : 2294 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اقتصاددانان اقتصاد کشاورزی

کیم اندرسون
اقتصاددان استرالیایی
کیم اندرسون استاد رشته اقتصاد و نیز مدیر اجرایی مرکز تحقیقات اقتصاد بین‌الملل در دانشگاه آدلاید استرالیاست. او از سال 1984 میلادی با دانشگاه آدلاید در ارتباط و تعامل بوده است. پیش از این و طی سال‌های 1977 تا 1983 میلادی، اندرسون در زمینه تحقیقات اقتصادی همکاری‌هایی در حوزه اقیانوس آرام و مطالعات آسیایی با موسسه تحقیقاتی آنوا داشت. پس از سپری کردن تحصیلات کارشناسی در دانشگاه نیوانگلند آمریکا، در طول سال‌های 1967 تا 1970 میلادی، و تحصیلات پاره‌وقت کارشناسی ارشد در دانشگاه آدلاید طی سال‌های 1971 تا 1974 میلادی، برای مدتی در گروه کشاورزی دانشگاه آدلاید کار کرد و در طول سال‌های 1974 تا 1977 میلادی دوره دکترای خود را در دانشگاه شیکاگو و دانشگاه استنفورد سپری کرد. در سال 2012 میلادی او به عنوان یک استاد اقتصاد پاره‌وقت به دانشگاه ملی استرالیا پیوست. او دوره‌ای را در سال 1979 میلادی در موسسه اقتصاد بین‌الملل کره، در 1980 تا 1981 میلادی در موسسه اقتصاد روستایی کره، در سال 1983 میلادی در بخش استرالیایی تجارت، در سال 1988 میلادی در موسسه مطالعات اقتصاد بین‌الملل دانشگاه استکهلم، در سال‌های بین 1990 تا 1992 میلادی در دبیرخانه ژنو و در سال‌های میان 2004 تا 2007 میلادی در گروه تحقیقات بانک جهانی در واشنگتن دی‌سی فعالیت کرد. او همچنین عضو هیات تحریریه چندین مجله بین‌المللی از جمله مجله حقوق اقتصاد بین‌الملل است.



مارک روزنوایگ
پیوند‌دهنده کشاورزی و توسعه
مارک روزنوایگ در زمینه اقتصاد بین‌الملل پژوهش کرده و علل و پیامدهای توسعه اقتصادی و مهاجرت‌های بین‌المللی را مطالعه می‌کند. او در آخرین کار خود عواقب ناشی از جهانی شدن را برای گروه‌های فقیر جوامع کم‌درآمد و با زیرساخت‌های سنتی و همچنین تاثیرات دموکراتیزه کردن مقطعی را بر روی توزیع خدمات عمومی مورد آزمون قرار داده و پیامدهای آلودگی خانگی را بر روی سلامت کودکان ارزیابی می‌کند. علاوه بر مقالات متعدد، از او کتاب‌هایی نیز منتشر شده است. روزنوایگ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را به ترتیب در سال‌های 1969، 1971 و 1973 میلادی از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و از سال1965 تا 1968 در مدرسه اقتصادی لندن به تحصیل پرداخت. قبل از اینکه در سال‌های 1979 تا 1980 رئیس بخش تحقیقات کمیسیون منتخب سیاست مهاجرت و پناهندگی در واشنگتن دی سی باشد، از سال‌های 1973 تا 1979 عضوی تازه‌وارد در دانشگاه ییل بود. روزنوایگ در حال حاضر سردبیر مجله اقتصاد توسعه است و در هیات تحریریه نشریاتی مانند بازبینی اقتصادی بانک جهانی و مجله ادبیات اقتصادی کار می‌کند.



کلاوس دینگر
پیوند‌دهنده کشاورزی و رفاه
کلاوس دینگر اقتصاددانی پیشرو در زمینه توسعه روستایی، زیرشاخه گروه توسعه اقتصادی، است. تمرکز حوزه پژوهش او بر روی درآمد و عدم تساوی دارایی و ارتباط آن با کنترل فقر و رشد اقتصادی است. این حوزه شامل مباحثی مانند دسترسی به زمین، بازار زمین و اصلاحات ارضی و تاثیر آنها بر رفاه خانوارها و بهره‌وری بخش کشاورزی؛ تصرف زمین و تاثیر آن بر سرمایه‌گذاری از جمله سازگاری با محیط زیست و ظرفیت ساخت (شامل استفاده از روش‌های کمی و کیفی) است. این پژوهش به منظور تجزیه و تحلیل خط‌مشی سیاسی و ارزش‌گذاری آن و عمدتاً در آفریقا، آفریقای مرکزی و مناطق شرق آسیا صورت گرفته است. ملیت دینگر آلمانی بوده و مدرک دکترای اقتصاد کاربردی را از دانشگاه مینه‌سوتا و مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی را از دانشگاه برلین گرفته است. او همچنین یک مدرک کارشناسی ارشد در رشته الهیات را نیز از دانشگاه بن گرفته است.



گوردون راسر
استاد برکلی
گوردون راسر استاد برجسته گروه کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه کالیفرنیا برکلی بوده و همچنین در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، یعنی در طول سال‌های 1986 تا 1987 میلادی، در شورای مشاوران اقتصادی فعالیت داشته است. او در طول سال‌های 1988 تا 1990 میلادی نیز به عنوان یک اقتصاددان پیشرو با آژانس توسعه بین‌المللی و همچنین در سال 1989 میلادی با موسسه اصلاحات سیاسی واشنگتن همکاری‌هایی داشته است. خدمات دولتی برجسته راسر در قالب جایزه واحد برتر که در سال 1990 میلادی توسط آژانس توسعه بین‌الملل اعطا شد به رسمیت شناخته شد. راسر 16 جایزه در زمینه تحقیقات ملی و آموزشی از طرف نهادهایی مانند دانشگاه هاروارد، انجمن اقتصاد کشاورزی آمریکا و انجمن اقتصاد کشاورزی غرب دریافت کرده است. علایق پژوهشی او مواردی مانند اقتصاد منابع طبیعی، بیوتکنولوژی، سیاست زیست‌محیطی، چانه‌زنی و تئوری مذاکره، سیاست‌های نظارتی، بازارهای اختیارات و آتی، سازمان صنعتی و تجزیه و تحلیل ضد‌تراست را شامل می‌شود. آخرین کتاب او «قدرت سیاسی و سیاست اقتصادی» نام دارد که در آن کتاب تئوری، تجزیه و تحلیل و برنامه‌ریزی‌های تجربی بیان شده و در سال 2011 میلادی توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. «قدرت سیاسی و سیاست اقتصادی» ارتباط میان اقتصاد سیاستی، ساختار حکومت و توزیع قدرت سیاسی را در سیاستگذاری‌های اقتصادی بررسی می‌کند.



رابرت مندلسون
استاد جنگلداری
رابرت مندلسون متولد سال 1952 میلادی در شهر نیویورک است. او یک پژوهشگر اقتصاد محیط زیست آمریکایی است و در حال حاضر استاد دانشکده جنگلداری و مطالعات زیست‌محیطی دانشگاه ییل، استاد اقتصاد در دانشکده اقتصاد دانشگاه ییل و استاد دانشکده مدیریت دانشگاه ییل است. در حوزه مطالعات گرم شدن زمین، پروفسور مندلسون یک چهره مطرح اقتصادی به شمار می‌آید، به عنوان مثال او از عوامل اولین گزارش توافق کپنهاگ بوده است. مندلسون مدرک کارشناسی اقتصاد را در سال 1973 از دانشگاه هاروارد و مدرک دکترای این رشته را در سال 1978 میلادی از دانشگاه ییل دریافت کرد. پروفسور مندلسون تعداد زیادی مقاله نوشته و شش کتاب به چاپ رسانیده و تحقیقات او بر روی ارزش‌گذاری محیط زیست تمرکز داشته است. او راهکارهای ارزش‌گذاری اکوسیستم‌های طبیعی مانند صخره‌های مرجانی، جنگل‌های کهن، محصولات غیر الوار جنگلی، اکوتوریسم و تفریحات سالم در فضای باز را توسعه داد. او همچنین راهکارهای کمی کردن آلودگی از جمله تولید گازهای گلخانه‌ای و مکان‌های دفن زباله را بسط داد.



کریستوفر اودری
متخصص اقتصاد روستایی
کریستوفر اودری استاد دوم اقتصاد در دانشگاه ییل و اقتصاددان توسعه است که تحقیقاتش بر فعالیت اقتصاد روستایی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا تمرکز دارد. او تحقیقات گسترده میدانی در منطقه غرب آفریقا و در زمینه تحولات تکنولوژیک در کشاورزی، استفاده از بازارهای مالی، انباشت دارایی و موهبت تبادل کردن در جهت مقابله با ریسک، روابط جنسیتی و ساختار اقتصاد خانواده، حقوق مالکیت و جنبه‌های دیگری از ساختار اقتصاد روستایی را انجام داده است. او دو سال نیز به عنوان یک معلم مدرسه در شمال غنا به سر برده است. اودری به عنوان استاد مدعو در دانشگاه «احمدوبلو» در نیجریه و دانشگاه غنا در «لگون» تدریس کرده است. در دانشگاه ییل، اودری مرکز رشد اقتصادی را اداره و به عنوان رئیس گروه اقتصاد در آنجا کار کرده است. او در دوره کارشناسی درس اقتصاد توسعه را برای دانشجویان رشته اقتصاد توسعه آفریقا تدریس می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها