شناسه خبر : 22676 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

احساس شما مهم است

دیدگاه استادان دانشگاه در مورد کتاب نردبان شکسته

کتاب نردبان شکسته یک کتاب بسیار مهم است که بسیار زیبا و با گفتاری روان و قابل درک تالیف شده است. این کتاب به‌خوبی تاثیر نابرابری اقتصادی را در زندگی انسان تشریح می‌کند.

تجارت - فردا - 112آدام آلتر، استادیار بازاریابی در مدرسه بازرگانی دانشگاه نیویورک

کتاب نردبان شکسته یک کتاب بسیار مهم است که بسیار زیبا و با گفتاری روان و قابل درک تالیف شده است. این کتاب به‌خوبی تاثیر نابرابری اقتصادی را در زندگی انسان تشریح می‌کند. این کتاب را می‌توان کتابی دانست که تمامی دیدگاه‌های علوم اجتماعی و روانشناسی و اقتصادی را در هم ادغام کرده است تا یک معضل اقتصادی را تشریح کند. معضلی که در نهایت انسان‌ها را دچار بیماری‌های جسمی و روانی و مرگ زودرس می‌کند. با وجود اینکه در بخش‌های زیادی از کتاب در مورد تاثیر مخرب نابرابری اقتصادی روی طبقات پایین اقتصادی و فقرا صحبت شده است ولی کیث پِین به‌خوبی توانسته است تاثیر این نابرابری را روی طبقه ثروتمند نشان دهد. او از یافته‌های رشته‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی برای تشریح تاثیر نابرابری اقتصادی روی عقاید مذهبی و حتی روی وضعیت روانی افراد استفاده کرده است. این دیدگاه‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد در یک جامعه نابرابر اقتصادی مردم چگونه عمل می‌کنند، چگونه به استرس‌ها پاسخ می‌دهند و تهدیدهای جسمی ناشی از این نابرابری اقتصادی چگونه ظاهر می‌شود. در بخش‌هایی از کتاب در مورد نحوه مقابله ما با تاثیرات منفی نابرابری روی زندگی هم راهکارهایی ارائه شده است که بخش‌های بسیار سودمندی است زیرا به ما یادآوری می‌کند زمانی که کل شرایط کلان از عهده شما خارج است بهتر است تلاش کنید تا تاثیر منفی آن روی زندگی خودتان را کاهش دهید و این مساله برای شما یک اولویت مهم و بزرگ است.

* * *

 تجارت - فردا - 112-2سوزان کین، بنیانگذار موسسه انقلاب آرام و نویسنده پر‌فروش‌ترین کتاب سال جاری آمریکا

کیث پِین کتابی تالیف کرد که چشم ما را به واقعیت‌های زندگی مدرن گشود و باعث شد تا به دنیا با دیدی عمیق‌تر بنگریم. همه ما می‌دانیم که نابرابری اقتصادی نتایج اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد ولی نردبان شکسته نشان داد که تاثیرات روانی این نابرابری اقتصادی بسیار عمیق است حتی ممکن است سالیان سال در زندگی فرد باقی بماند. در این کتاب که بر مبنای مطالعات جامع تالیف شده است تاثیر نابرابری اقتصادی در تصمیم‌گیری‌های افراد عنوان شد. حتی مشخص شد که نابرابری اقتصادی می‌تواند روی سلامت انسان‌ها و رفتار آنها در موقعیت‌های مختلف تاثیر داشته باشد. با نگاهی دقیق و عمیق به این کتاب متوجه می‌شویم که چگونه سیاست‌های اقتصادی که در کشورها اجرا می‌شود و نابرابری‌های اقتصادی که ریشه در سودجویی عده‌ای خاص دارد چگونه می‌تواند انسان‌ها را شکل دهد و حتی محیطی را که در‌ آن زندگی می‌کنیم تغییر دهد. در واقع این کتاب بیان می‌کند که بخش زیادی از شخصیت انسان‌ها در دنیای امروز تحت تاثیر شرایط اجتماعی است که در آن زندگی می‌کنند. حتی منطقه‌ای که در آن ساکن هستند، خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند و میزان درآمدی که کسب می‌کنند هم می‌تواند روی شخصیت افراد تاثیر بگذارد.

* * *

تجارت - فردا - 112-3 سونجا لیوبومیرسکی، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا-ریورساید

کتاب نردبان شکسته را می‌توان مانند آزمونی دانست که اثرات نابرابری اقتصادی روی بخش‌های مختلف زندگی انسان و حتی رفتارها و عکس‌العمل‌های انسانی را بررسی می‌کند. در واقع این کتاب مانند ابزاری برای سنجش شدت تاثیرگذاری این بحران روی فرد خواننده استفاده می‌شود زیرا به شما نشان می‌دهد که تا چه اندازه تحت تاثیر این بحران تصمیم‌های نادرست اتخاذ کرده‌اید.

طبق مطالب نوشته‌شده در کتاب نردبان شکسته، زمانی که شما احساس فقر می‌کنید همان نتایجی روی روح و روانتان ایجاد می‌شود که در زمان زندگی در فقر واقعی با آن روبه‌رو می‌شوید. کیث پِین در این کتاب با استفاده از قدرت بالای نویسندگی و تشریح مسائل توانسته است مصادیق نابرابری اقتصادی در زندگی را تشریح کند و به ما نشان دهد که همه ما با این مصادیق مواجه شده‌ایم و با آنها زندگی کرده‌ایم. او برای تشریح این مسائل از تجربیات شخصی، مطالعات دانشگاهی و تحقیقات میدانی بهره گرفته است و به همین دلیل می‌توان این کتاب را کتابی جامع دانست که تمامی ابعاد مساله را بررسی کرده است. این کتاب می‌تواند دید شما را به جهان تغییر دهد و باعث شود تا نگاه عمیق‌تر و موشکافانه‌تری به مسائل داشته باشید و بدانید که تا زمانی که نابرابری اقتصادی در آمریکا وجود دارد و هر روز بیشتر می‌شود نمی‌توان منتظر کاهش میزان جرائم و مشکلات اجتماعی و خانوادگی بود. زیرا بخش زیادی از این جرائم در نتیجه فشارهای روانی ایجاد می‌شود که همین تبعیض‌های اقتصادی به افراد وارد کرده‌اند. 

دراین پرونده بخوانید ...