شناسه خبر : 11170 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اقتصاددان آرژانتینی با مدل‌های پولی

فرناندو آلوارز اقتصاددان آرژانتینی است که مطالعاتش را در زمینه اقتصاد کلان متمرکز کرده است.

گردآوری و ترجمه : مونا مشهدی رجبی
فرناندو آلوارز اقتصاددان آرژانتینی است که مطالعاتش را در زمینه اقتصاد کلان متمرکز کرده است. او که هم‌اکنون استاد اقتصاد دانشگاه شیکاگو هم هست در آرژانتین متولد شد و تا پایان مقطع کارشناسی ارشد در همین کشور بود. وی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا رفت و موفق شد در سال 1994 میلادی مدرک دکترای رشته اقتصاد را دریافت کند.
مهم‌ترین مطالعات وی در حوزه اقتصاد را می‌توان کار روی بازارهای درون‌زای ناکامل دانست که همراه با اربن جرمان در سال‌های انتهایی دهه گذشته انجام داده است. این اقتصاددان جوان دنیا در مدل پیشنهادی خود نشان داد قدرت توصیف قیمت برخی از اقلام دارایی از جمله اوراق قرضه را دارد. با وجود اینکه این مدل در تاریخ علم دنیا بسیار جوان قلمداد می‌شود ولی تاکنون چندین مقاله برجسته علمی بر مبنای آن تالیف شده است و در بسیاری از مقالات از این مدل برای توصیف فاکتورهای دیگر اقتصاد کلان استفاده شده است. حتی برخی از اقتصاددانان برجسته در مورد آن مقالات مفصلی نوشته‌اند که نشان می‌دهد هم مدل بااهمیتی است و هم توسعه آن می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی باشد.
از دیگر کارهای این اقتصاددان آرژانتینی می‌توان به برآوردهای تازه در زمینه هزینه رفاه در چرخه‌های تجاری اشاره کرد که بر مبنای قیمت‌های مشاهده‌شده دارایی‌هاست. از دیگر کارهای مطالعاتی وی می‌توان به مدل‌های حوزه اقتصاد پولی اشاره کرد که برای بازارهای نا‌کامل طراحی شده‌اند. فعالیت وی در حوزه اقتصاد پولی را می‌توان بسیار اثر‌گذار خواند زیرا در مدل‌های این اقتصاددان فاکتورهای مختلفی وارد می‌شود و به طور گسترده‌ای قدرت توجیه و توصیف تحولات اقتصادی و پولی را دارد. او در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: «اقتصاد علم زندگی است و مدل‌های اقتصادی باید تمامی عوامل اثر‌گذار در زندگی را در خود جای دهد تا بتواند جوانب مختلف را در بر بگیرد.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها