شناسه خبر : 9820 لینک کوتاه

مشاغل عجیب و غریب در دنیا چیست

چند می‌گیری مُرده بدزدی؟

بعضی شغل‌ها در دنیا وجود دارند که سختی‌های خاص خود را دارند. شغل‌های عجیب و غریب معمولاً درآمد بالایی هم دارند اما از آنجا که کار هر کس نیست خرمن کوفتن کمتر کسی توانایی یا حتی جسارت انجام آن را دارد. داشتن بینی تیز و حساس، توانایی در سوت زدن مداوم همانند نواختن یک ساز موسیقی و جوشکاری در اعماق آب از این قبیل مشاغل عجیب و غریب در دنیاست.

آشپز زیردریایی
می‌توانید آشپزی کنید؟ آیا از آب لذت می‌برید؟ آیا از محیط‌های تنگ و بسته می‌ترسید؟ اگر شما بتوانید در یک زیردریایی در استرالیا آشپزی کنید حدود سالی 200 هزار دلار درآمد خواهید داشت. البته شما به شش سال تجربه کار در این زمینه نیاز دارید اما فراموش نکنید که درآمد آن عالی است.

سوت‌زن حرفه‌ای
باور کنید یا نه با گرفتن این شغل زندگی شما در حالی می‌گذرد که بتوانید سوت بزنید. هنری بردی 58‌ساله اهل ولز و یک سوت‌زن حرفه‌ای است. باید بدانیم که یک نوازنده سوت مثل یک بازیگر یا نوازنده یک هنرمند محسوب می‌شود. هنری بردی در برنامه فاکس‌نیوز گفته است: «سوت ‌زدن حرفه من است و به من این امکان را می‌دهد تا قلب همه مردم را لمس کنم. برای سوت‌ زدن شما نه‌تنها به استعداد نیاز دارید بلکه نیازمند توسعه و پیشرفت کار خود هستید.»

بو کُن
افرادی که حس بویایی قوی دارند معمولاً به عنوان داور بو به خدمت گرفته می‌شوند. این افراد شغل عجیب و بسته به صنعتی که در آن به خدمت گرفته می‌شوند، گاه مشمئزکننده‌ای دارند. افرادی که به عنوان داور بو در صنایع مختلف استخدام می‌شوند باید برخی تولیدات خوشبوکننده‌ها را پس از استفاده بو کنند تا به حد استاندارد و مورد قبول برسند. یکی از کارهایی که این افراد باید انجام دهند این است که باید دئودورانت‌های زیر بغل یا مام‌های تولیدشده را پس از استعمال بو کنند. باید در اینجا به این هم اشاره کرد که هستند افرادی که این دئودورانت‌ها را استعمال می‌کنند. یکی دیگر از وظایف داوران بو این است که در کارخانه‌های تولید دهان‌شویه، محصول تولید‌شده و استعمال‌شده را بو می‌کنند.

دوشنده مار
سم مار از جمله مواد بسیار قدرتمند است و در برخی موارد از آن به عنوان ماده مخدر استفاده می‌شود. البته سم مار خاصیت درمانی فراوان نیز دارد. اما سم مار را چگونه باید به دست آورد. افراد بومی زیادی در مناطق مختلف دنیا هستند که کارشان گرفتن مار با دست و وسایل ابتدایی و گرفتن زهر آنهاست. اما برای استفاده‌های دارویی و صنعتی این کار باید بهداشتی‌تر و دقیق‌تر انجام شود. تنها چند شرکت در دنیا هستند که این کار را انجام می‌دهند.

ایستادن در صف
نه‌تنها در ایران نوبت گرفتن یک شغل عجیب به شمار می‌رود بلکه در بین سایر کشورها نیز چنین شغلی مرسوم است. ساموئل با ایستادن در صف آیفون S5 توانست 325 دلار به دست آورد. او 19 ساعت در صف ایستاد و نوبت خود را فروخت. او یکی از کارمندان شرکت AT&T است که به دلیل ایستادن در صف شغل خود را از دست داده است.

نگهدارنده جام
نسبت به نگهداری بچه باید ساده‌تر باشد چون جام نیازی به غذا دادن ندارد. برای رقابت‌های لیگ ملی هاکی آمریکا/ کانادا تنها یک جام وجود دارد که هر سال نام تیم برنده را بر روی آن حک می‌کنند. جام معروف استنلی به برنده لیگ ملی هاکی تعلق می‌گیرد. در طول برگزاری مسابقات این جام توسط یک شخص نگهداری می‌شود و او بابت این کار حقوق و پاداش دریافت می‌کند.

تمیزکننده پرده سینما
پرده‌های غول‌پیکر نمایش فیلم در سینما در طول زمان جرم می‌گیرند و کثیف می‌شوند؛ لذا نیاز به پاک ‌کردن دارند. مایکل کوارانتو خدمات پاک‌ کردن پرده نقره‌ای سینما را به 1570 سینما ارائه می‌کند. او به همراه همسرش این کار می‌کند. آنها می‌گویند در برخی موارد تا یک‌چهارم اینچ غبار بر روی پرده سینما می‌نشیند و آنها باید در طول تمیز‌ کردن پرده سینما دو تا سه بار کیسه جارو برقی را عوض کنند.

هکر کلاه‌سفید
این هکرها به جای آنکه با سرقت اطلاعات از کامپیوتر افراد کسب درآمد کنند راه اخلاقی انتخاب کرده‌اند. هکرهای کلاه‌سفید به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا حفره‌های امنیتی سیستم‌های رایانه‌ای خود را شناسایی کنند. این هکرها با بالاترین مدرک، سالانه 123 هزار و 900 دلار درآمد دارند. البته آنها باید حداقل لیسانس علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشته باشند.

غواصی مروارید
غواصی مروارید شغل خطرناکی است اما هستند افرادی که کار غواصی مروارید را در استرالیا انجام می‌دهند و در روز 1300 دلار استرالیا که معادل 1216 دلار آمریکاست دریافت می‌کنند. نرخ این کار برای خارج از استرالیا روزانه 500 دلار آمریکاست.

صداگذاری
از کارتون گرفته تا تبلیغات رادیویی، اگر شما کار دوبله یا صداگذاری روی تصویر را به خوبی انجام دهید درآمد خوبی هم خواهید داشت. افراد باتجربه در این شغل برای هر پنج دقیقه 325 دلار درآمد کسب می‌کنند. هنرمندان کمتر شناخته‌شده می‌توانند در این شغل سالانه 50 تا 80 هزار دلار درآمد داشته باشند.

شکارچی آزادی
شغل خطرناکی است و ممکن است به بهای جان شاغل تمام شود. وقتی فردی برای یک زندانی وثیقه می‌گذارد و زندانی در دوران مرخصی خود فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد، وثیقه‌گذار به سراغ شکارچی آزادی می‌آید تا زندانی فراری را پیدا کند و به زندان برگرداند. درآمد شکارچی آزادی 10 تا 45 درصد از مبلغ وثیقه است. یعنی اگر کسی برای یک زندانی وثیقه 100 هزار‌دلاری بپردازد درآمد شکارچی آزادی در حدود 10 تا 45 هزار دلار خواهد بود. افراد باتجربه در این شغل می‌توانند تا سالی 100 هزار دلار درآمد داشته باشند.

ساخت جواهر از مدفوع پرندگان
اما پول درآوردن از پرندگان راه‌های مختلفی دارد. یک شرکت با جمع‌آوری مدفوع پرندگان و پوشاندن آنها در اکرلیک و فروش آنها به عنوان جواهرات درآمد خوبی کسب کرده است. از دیگر موارد غیرمعمول و غیرعادی برای ساختن جواهر توسط این شرکت می‌توان به قطعات عروسک، آجیل، پیچ و مهره و اشیای تصادفی اشاره کرد. شما باید برای انجام این کار سرمایه‌گذاری مناسبی در ابزار داشته باشید و قسمت عمده سود شما در مواد اولیه ارزان و قیمت فروش است.

رنگ کردن موز
این افراد موزهای سبز را چیده و در اتاق‌های دربسته نگه می‌دارند. اتاق‌های نگهداری موز باید مهر و موم شده باشد. هر زمان که لازم باشد این موزها وارد بازار شوند آنها را با گاز اسپری کرده و به بازار می‌رسانند. این کار باعث می‌شود تا موز زودتر برسد. برخی معتقدند این کار ممکن است طعم و مزه میوه موز را عوض کند اما به هر حال این شغل سالانه 70 هزار دلار درآمد دارد.

پرنده‌پران زمین گلف
کشتار پرندگان که در واقع طاعون زمین‌های گلف هستند به طور جدی ممنوع است؛ لذا ترساندن پرندگان زمین گلف برای خودش یک کسب‌و‌کار اساسی است. شرکت‌های ارائه‌کننده این خدمات تعیین قیمت را بر اساس اندازه زمین گلف و میزان حضور پرندگان محاسبه می‌کنند. به طور مثال یک شرکت در برنامه تبلیغاتی خود برای یک ملک با حوضچه‌های متعدد که 100 غاز یا پرنده دیگر در آن تردد دارند ماهانه 695 دلار دریافت می‌کند که شامل پنج بازدید در هفته است.

تست‌کننده مبلمان
بسیاری از کارخانه‌های بزرگ مبلمان‌سازی پیش از ورود محصولات خود به بازار آن را امتحان می‌کنند. اینکه مصرف‌کننده بتواند به راحتی روی آن بنشیند، حرکت کند یا لم دهد. تست‌کنندگان مبلمان تکیه‌گاه، دسته‌ها، لبه‌های جلو و سایر سطوح مبلمان را از لحاظ راحتی و ایمنی مورد آزمایش قرار می‌دهند.

آژانس املاک مجازی
بسیاری از افراد که عاشق بازی‌های آنلاین هستند پول زیادی را برای زندگی در فضاهای مجازی صرف می‌کنند. بنابراین می‌توان در املاک مجازی سرمایه‌گذاری کرد. بسیاری از مردم در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و شغل رسمی آنها حضور در این فضاهاست. به تازگی یک شرکت قلعه مجازی را به قیمت دو هزار دلار طراحی کرده و به فروش می‌رساند به نحوی که با فعالیت در آن می‌توان مثل یک میلیونر دنیای واقعی در این قلعه زندگی کرد.

راننده حیوانات خانگی
حیوانات خانگی و نازپروده امروزی معمولاً صاحبانی دارند که مشغله زیادی دارند و وقت لازم برای رسیدگی کامل به آنها را ندارند. در حالی که گاهی لازم است این حیوانات به دامپزشک برده شوند؛ لذا یکی از شغل‌های عجیب این روزها راننده تاکسی حیوانات است.
باید توجه داشته باشید که نرخ تاکسی برای حیوانات خانگی متفاوت است به نحوی که برای هر ساعت 15 دلار غیر از هزینه سوخت دریافت می‌شود و هزینه حمل بار هم 10 تا 15 دلار است. برای انجام این شغل یک ون یا هر ماشین بزرگ دیگری را می‌توان در نظر گرفت که باید داخل آن قفسه‌بندی شود.

تست‌کننده سرسره‌های آبی
فرد تست‌کننده سرسره آبی باید سرعت و ارتفاع سرسره‌ها و نوع پیچش در پیچ‌های مختلف را مورد آزمایش قرار دهد. او باید تمام جنبه‌های ایمنی را در نظر بگیرد. محل کار آنها شهربازی‌های تازه‌تاسیس یا وسایلی است که به تازگی نصب شده‌اند. برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در شهربازی‌ها، این افراد قبل از راه‌اندازی سرسره‌ها آن را آزمایش می‌کنند.

جسد‌دزد
جسددزدها دسته عجیبی از سارق‌ها هستند. این افراد شب‌ها به گورستان رفته و اجساد را دزدیده و به صورت غیرقانونی در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار می‌دهند. درآمد حاصل از هر جسد در حدود هزار دلار است.
چشنده شکلات
احتمالاً یکی از شیرین‌ترین شغل‌های دنیاست. یک چشنده با‌تجربه در هر کارخانه شکلات و آبنبات‌سازی حضور دارد. این افراد شکلات‌هایی را که با فرمول‌های جادویی تهیه می‌شود، می‌چشند. بسیاری از کارخانجات شکلات‌سازی حقوق بالایی به چشنده شکلات خود می‌دهند تا در کارخانه دیگری کار نکند.

مانکن زنده
این افراد بسیار با‌استقامت هستند و می‌توانند ساعت‌ها بی‌تحرک در نقطه‌ای بایستند و کسب درآمد کنند. درآمد افرادی که می‌توانند نقش مانکن زنده را ایفا کنند در هر ساعت 100 تا 200 دلار است. این مانکن‌ها در کنار توانایی خود برای ژست گرفتن و بدون حرکت ماندن در ساعات متمادی باید دارای اندام مناسب و ظاهر زیبا هم باشند.

دانشمند آتش
تخصص در آتش یکی از تخصص‌های پر‌رونق و درآمدزاست. متخصصان آزمایشات مربوط به شعله با بررسی احتمال نشت گاز از بروز آتش‌سوزی جلوگیری می‌کنند. در مدیریت بحران و همچنین بررسی آتش‌سوزی این افراد نقش بسیار مهمی دارند. هر چقدر هم که این شغل گرم باشد اما به دلیل امنیتی که ایجاد می‌کند کار لذت‌بخشی است.

تکنسین‌های تسکین‌دهنده قبل از مرگ
بین پزشکان و کارکنان آسایشگاه تکنسین‌های مراقبت تسکین و بهبود علائم فعالیت می‌کنند. این تکنسین‌ها به مسائل حقوقی، روانی و اخلاقی در ارتباط با مرگ آشنا هستند. آنها در کنار بیماران و خانواده آنها هستند تا بازماندگان راحت‌تر با غم و اندوه مرگ عزیزشان کنار بیایند. آنها کاری می‌کنند تا بیماران نیز در حال مرگ لحظات آرامی داشته باشند.

غواص نفت و گاز
این افراد کارشان را در زیر آب انجام می‌دهند و اگر لوله‌ای نشتی داشته باشد آن را شناسایی و تعمیر می‌کنند. از جمله کارهایی که این غواصان باید انجام دهند بازرسی، نصب سکوهای حفاری، جوش و لوله‌کشی است. این افراد می‌توانند سالانه تا 80 هزار دلار درآمد داشته باشند اما شرایط کاری سختی دارند و باید فشار زیادی را در زیر آب تحمل کنند. این حوزه شغلی همچنان در حال توسعه است.

متخصص خنده
اگر قبول دارید خنده واقعاً بهترین دارو و درمان برای بیماری است باید بدانید افرادی هستند که کارشان خنداندن مردم و بیماران است. آنها کاری می‌کنند که بیماران دچار بیماری‌های صعب‌العلاج هم بتوانند لبخند بزنند. آنها نه لطیفه می‌گویند و نه کمدی اجرا می‌کنند. کار متخصصان خنده این است که کمک می‌کنند تا شما نسبت به مشکلات پیش‌رو نگرش درستی داشته باشید. کارشناسان معتقدند خندیدن باعث می‌شود تا استرس کاهش پیدا کرده، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و نشانه‌های پیری کاهش یابد.

روانشناس حیوانات خانگی
آیا تا به حال طوطی کوچک دم‌درازی داشته‌اید که احساس کنید با شما قهر کرده و حرف نمی‌زند؟ باید بدانید افراد زیادی هستند که معتقدند حیوان خانگی آنها باید مورد روان‌درمانی قرار گیرند. حقوق و دستمزد کسانی که بر روی روان حیوانات کار می‌کنند سالانه 78 هزار دلار است. این افراد می‌توانند طوطی شما را به سخن بیاورند.

بوشناس‌ها و عطر‌سازها
افرادی هستند که شناخت کامل بر روی بوها و عطرهای مختلف دارند. آنها می‌دانند برای آنکه مواد غذایی شما خوشبو شود باید از چه فرمولی استفاده کنید. این افراد در کارخانجات تهیه غذا و رستوران‌ها به اندازه کارخانجات عطرسازی افراد مهمی به شمار می‌روند.

آزمایش‌کننده کرم صورت
تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه کارخانجات تولیدکننده محصولات زیبایی و برندهای معتبر لوازم اصلاح ادعا می‌کنند که محصولات‌شان با پوست شما سازگار است؟ معمولاً افرادی هستند که پیش از ورود این محصولات به بازار آنها را آزمایش می‌کنند تا ثابت کنند این محصولات کارایی موثری دارد. آنها در واقع مدل‌های تست زیبایی هستند و باعث می‌شوند مردم حس خوبی نسبت به مصرف این مواد آرایشی و بهداشتی داشته باشند و در حقیقت جذب این کالاها شوند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها