شناسه خبر : 9556 لینک کوتاه

تابلوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به میدان بهارستان بازگشت

نام و نشان عقلانیت

هفت سال و نیم گذشت تا نام «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور» بار دیگر به ساختمان این سازمان در میدان بهارستان تهران برگردد و احیای آن نمودی عینی پیدا کند. دو ماه پیش، شورای عالی اداری حکم به احیای این سازمان - با ادغام دو معاونت «برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی» و «توسعه مدیریت و سرمایه انسانی» رئیس‌جمهور - داد

هفت سال و نیم گذشت تا نام «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور» بار دیگر به ساختمان این سازمان در میدان بهارستان تهران برگردد و احیای آن نمودی عینی پیدا کند. دو ماه پیش، شورای عالی اداری حکم به احیای این سازمان -با ادغام دو معاونت «برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی» و «توسعه مدیریت و سرمایه انسانی» رئیس‌جمهور- داد؛ دو هفته بعد از آن، حسن روحانی مصوبه شورای عالی اداری را امضا کرد و به آن رسمیت بخشید، اما معرفی رئیس سازمان مدیریت را تا اوایل دی‌ماه به تاخیر انداخت. شاید به همین دلیل بود که با وجود گذشت دو ماه از مصوبه شورای عالی اداری، کسی اقدام به تغییر تابلوی «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی» سابق نمی‌کرد. با این حال، وقتی رئیس‌جمهور در هشتم دی‌ماه حکم انتصاب رسمی محمدباقر نوبخت به‌عنوان «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور» را صادر کرد، کمتر از یک هفته طول کشید تا کارگران از دیوار ساختمان سازمان بالا روند و نام‌ و نشان جدید را روی آن نصب کنند.
حالا سازمان مدیریت با اعتماد به نفس بیشتری می‌تواند بازگشت خود به نظام برنامه‌ریزی کشور را جشن بگیرد؛ هرچند ساختار جدید این سازمان هنوز تعیین نشده و به موجب حکم رئیس‌جمهور فعلاً بر اساس ساختار سابق کار می‌کند. حسن روحانی در حکم خود برای محمدباقر نوبخت، خواستار «بهره‌گیری از صاحب‌نظران و کارشناسان برجسته و پایه‌ریزی ساختاری مناسب و چابک برای سازمان» شده است. موضوعی که نوبخت نیز پیش از این بارها درباره‌اش صحبت کرده است؛ با این حال تنها چیزی که تاکنون در مورد ساختار جدید مشخص شده، این است که در استان‌ها هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی تشکیل می‌شود و برای اینکه سازمان‌های استانی با استانداری‌ها و شوراهای برنامه‌ریزی استانی هماهنگ باشند، قرار شده وزارت کشور در تدوین ساختار جدید نقش داشته باشد.
احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از اصلی‌ترین وعده‌های حسن روحانی در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته بود. او ابتدا گفته بود که احیای این سازمان جزو تصمیمات هفته اول دولتش خواهد بود، اما هنگامی که بر سر کار آمد، نخواست یا نتوانست به این وعده عمل کند و بازگشت سازمان مدیریت بیش از یک سال بعد اتفاق افتاد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها