شناسه خبر : 9302 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

چرا جرمنیا به ایران آمد؟

دومین ایرلاین آلمانی در ایران

یک ایرلاین آلمانی با افتتاح نمایندگی رسمی خود در هفته گذشته با آغاز سال جدید میلادی در اواخر ماه آینده پروازهای جدید خود را آغاز خواهد کرد. خبری که در شرایط فعلی که هنوز تحریم‌ها در اقتصاد ایران پابرجا هستند و مذاکرات هسته‌ای نیز بازهم تمدید شده است برای صنعت حمل و نقل هوایی ایران خوشایند است. جرمنیا قرار است به عنوان دومین شرکت هواپیمایی آلمانی در ایران بعد از لوفت‌هانزا فعالیت خود را آغاز کند.

یک ایرلاین آلمانی با افتتاح نمایندگی رسمی خود در هفته گذشته با آغاز سال جدید میلادی در اواخر ماه آینده پروازهای جدید خود را آغاز خواهد کرد. خبری که در شرایط فعلی که هنوز تحریم‌ها در اقتصاد ایران پابرجا هستند و مذاکرات هسته‌ای نیز بازهم تمدید شده است برای صنعت حمل و نقل هوایی ایران خوشایند است. جرمنیا قرار است به عنوان دومین شرکت هواپیمایی آلمانی در ایران بعد از لوفت‌هانزا فعالیت خود را آغاز کند. این امر بهانه‌ای شد تا به اهمیت حضور ایرلاین‌های خارجی در ایران جهت توسعه صنعت هوانوردی کشور بپردازیم. در این راستا گسترش بازار حمل و نقل هوایی بین‌المللی در گرو روابط تجاری و گردشگری و زیارتی جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان است که موجب رفت و آمد مسافران و همچنین جا‌به‌جایی کالا خواهد شد.
به منظور ارتباط بین‌المللی با سایر کشورها و برقراری پروازهای بین‌المللی میان کشور ایران و سایر کشورهای جهان ضرورت دارد تا سازمان هواپیمایی کشوری موافقتنامه‌های دو جانبه حمل و نقل هوایی را منعقد کند تا بر مبنای محتوای آنها شرکت‌های هواپیمایی ایرانی بتوانند پرواز بین‌المللی از مبداء فرودگاه‌های ایران به مقصد فرودگاه‌های طرف متعاهد موافقتنامه برقرار کنند و به صورت عمل متقابل نیز شرکت‌های هواپیمایی خارجی متعلق به آن کشورها از مبداء فرودگاه‌های آن کشور به مقصد فرودگاه‌های کشور ایران پرواز برقرار کنند. در نتیجه پایگاه اصلی شرکت‌های هواپیمایی خارجی در کشور مربوطه مستقر بوده و فقط منطبق با شرایط مندرج در موافقتنامه می‌توانند به ایران پرواز برقرار کنند و برای فروش بلیت در ایران دفتر نمایندگی ایجاد کنند.
سازمان هواپیمایی کشوری با حدود 83 کشور موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل هوایی منعقد کرده است که چنانچه تمامی آنها اجرایی شده بودند باید حداقل 83 شرکت هواپیمایی (در صورتی که از هر کشور یک شرکت هواپیمایی پرواز برقرار کند) از مبداء این کشورها پرواز به مقصد ایران بر‌قرار کرده باشند. در حالی که امروزه شاهد آن هستیم که تعداد 30 شرکت هواپیمایی از 21 کشور یعنی حدود یک‌چهارم کشورهای طرف متعاهد پرواز برقرار کرده‌اند و عبارتند از: کشور عمان (عمان‌ایر)، کشور عربستان (سعودی‌ایرلاین)، کشور قطر (قطر ایرویز)، کشور امارات (امارات‌ایر و الاتحاد و ایر‌عربیا و فلای‌‌دوبی)، کشور عراق (عراقی‌ایرویز)، کشور کویت (کویت ایرویز و جزیره ایرویز)، کشور سوریه (سوریه ایرلاین)، کشور ترکیه (ترکیش‌ایر و انور‌ایر و اطلس‌جت و پگاسوس و کوروندن)، کشور اوکراین (اوکراین‌ایر)، کشور آذربایجان (آزال)، کشور گرجستان (فلای‌جت)، کشور ارمنستان (آرماویا)، کشور بلاروس (بلاویا)، کشور روسیه (ایروفلوت)، کشور تاجیکستان (تاجیک‌ایر)، کشور افعانستان (کم‌ایر)، کشور پاکستان (شاهین‌ایر و پاکستانی‌ایر)، کشور چین (چاینا ساوترن)، اتریش (اتریش‌ایر)، آلمان (لوفت‌هانزا) و کشور ایتالیا (آلیتالیا).
این روند نشان می‌دهد 18 کشور از کشورهای منطقه آسیا و خاورمیانه بوده و سه کشور از اروپا هستند. البته شرکت هواپیمایی فلای‌دوبی در سال جاری به آنها پیوسته و شرکت جرمنیا نیز پروازهای خود را از اواخر دی‌ماه سال جاری آغاز خواهد کرد و به جمع ایرلاین‌های خارجی در ایران می‌پیوندند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها