شناسه خبر : 9183 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آمار نابرابری در مناطق مختلف ایالت‌های آمریکا

ایالت بیم و امید

ایالات متحده سال‌هاست به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا شناخته شده است و همین موضوع هم آن را به مقصد نهایی بسیاری از مهاجران جهان تبدیل کرده است.

ایالات متحده سال‌هاست به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا شناخته شده است و همین موضوع هم آن را به مقصد نهایی بسیاری از مهاجران جهان تبدیل کرده است. در بین ایالت‌های مختلف این کشور نیز، کالیفرنیا به عنوان یکی از ایالت‌های خوش آب‌و هوا، ثروتمند و دارای مردم تحصیل‌کرده معروف است. اما واقعیت از چه قرار است؟ کالیفرنیا شاید همه خصوصیات پیش‌گفته را داشته باشد، اما ویژگی دیگری هم دارد که کمتر به آن توجه شده است. شهروندان کالیفرنیا، در نابرابرترین ایالت آمریکا زندگی می‌کنند. شما اگر در این ایالت، ساکن سیلیکون‌ولی باشید، احتمالاً در حال تجربه زندگی بسیار راضی‌کننده‌ای از همه جنبه‌ها هستید. ساکنان این بخش، چهار سال بیش از متوسط بقیه مردم آمریکا عمر می‌کنند. متوسط درآمد آنها دو برابر متوسط درآمد در ایالات متحده است و تعداد تحصیل‌کردگان ساکن این بخش سه برابر متوسط سایر مناطق ایالات متحده است. درآمد خوب، همسایگان تحصیل‌کرده و باشعور، امید به زندگی بالا و آب و هوای کالیفرنیا؛ چه چیز بیشتری می‌توان از زندگی انتظار داشت؟
اما کمتر از 100 مایل آن سوتر و در محدوده دره مرکزی این ایالت، آسمان کلاً رنگ دیگری است. در این منطقه که کشاورزی شغل اصلی ساکنان آن محسوب می‌شود، امید به زندگی یک سال کمتر از متوسط کشور است. درآمد سالانه اشخاص (یک خانواده تک‌والد با دو فرزند) به سختی از حد درآمدی که به عنوان خط فقر تعریف‌شده تجاوز می‌کند. تقریباً از هر دانش‌آموز، چهار نفر قبل از گرفتن دیپلم مدرسه را ترک می‌کنند یا اخراج می‌شوند که رقمی بسیار بالاتر از متوسط ایالات متحده است. دقت کنید که این آمار هم مربوط به ایالت کالیفرنیاست. اخیراً گزارشی در ایالات متحده منتشر شده که اطلاعات بیشتری در مورد شاخص‌هایی مانند امید به زندگی و درآمد و‌... نه‌تنها در مورد کالیفرنیا، که در مورد تمام ایالت‌های آمریکا در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. بعضی از این موارد در زیر ارائه شده است: امید به زندگی: مردم سن‌خوزه کالیفرنیا با امید به زندگی 84 سال بیشترین میانگین سنی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند. این رقم حتی از امید به زندگی ژاپن هم بالاتر است. در مقابل در نواحی روستایی ایالت کنتاکی، امید به زندگی اندکی بیشتر از امید به زندگی مردم غزه است. این رقم در این مناطق تنها 73 سال است. تحصیلات: در سواحل لس‌آنجلس که شامل سانتامونیکا و مالیبو می‌شود 5 /95 درصد مردم دوره دبیرستان را به پایان رسانده‌اند، متوسط کشوری این موضوع در ایالات متحده حدود 86 درصد است. اما تنها اندکی آن‌سوتر و در همین ایالت، آمار فارغ‌التحصیلان دبیرستان به حدود 50 درصد می‌رسد. درآمد: شرق منهتن، بالاترین متوسط درآمد ساکنان را در بین مناطق مختلف ایالات متحده دارد. متوسط درآمد افراد در این ناحیه 61 هزار دلار در سال است که بیش از دو برابر درآمد متوسط یک شهروند آمریکا محسوب می‌شود. اما کمترین درآمد در ایالت کالیفرنیا ثبت شده، درآمد سالانه در مناطقی از این ایالت به 21 هزار دلار در ماه می‌رسد که برابر متوسط درآمد یک آمریکایی در دهه 1960 است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها