شناسه خبر : 8738 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هفته ای که گذشت

به گزارش سی‌ان‌ان مانی، شمار روزافزونی از مردم آمریکا در حال از دست دادن دسترسی به خدمات پزشکی هستند.

رشد آمریکا کمتر از پیش‌بینی
جمعه بیست و ششم آوریل / ششم اردیبهشت:
به گزارش سی‌ان‌ان مانی، شمار روزافزونی از مردم آمریکا در حال از دست دادن دسترسی به خدمات پزشکی هستند. طبق گزارش صندوق کامن‌ولث، حدود 80 میلیون آمریکایی، 43 درصد نیروی کار آمریکا، به علت افزایش هزینه‌های درمانی در سال گذشته توان دسترسی به پزشک را نداشته‌اند. به گزارش تلگراف، رشد اقتصادی آمریکا پایین‌تر از حد انتظارات بوده است. اقتصاد ایالات متحده در سه ماه اول سال 2013، 5/2 درصد رشد داشته که این رقم پایین‌تر از تخمین سه‌درصدی اقتصاددانان است. داده‌های منتشر‌شده در روز جمعه حاکی از این است که در سه ماه گذشته، درآمدها 3/5 درصد و نرخ پس‌انداز 6/2 درصد کاهش یافته است. سرعت رشد سود شرکت‌های صنعتی چین نیز در ماه مارس کاهش یافته است. طبق گزارش اداره ملی آمار چین، درآمد خالص کشور از یک سال پیش 3/5 درصد افزایش پیدا کرده است که از تخمین 2/17درصدی مطلوب بسیار پایین‌تر است.


محاکمه شهروند آمریکایی در کره شمالی
شنبه بیست و هفتم آوریل / هفتم اردیبهشت: به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای مسکن در آمریکا در ماه فوریه با بالاترین سرعت نرخ سالانه در هفت سال گذشته، رو به افزایش است. شاخص اس‌اَند‌پی (S&P) بر مبنای 20 منطقه کلان شهری نشان می‌دهد بهای خانه‌های تک‌خانواری در ماه فوریه 3/9 درصد افزایش پیدا کرده است. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، بهای دلار کانادا به بالاترین حد خود از ژانویه تاکنون رسید. بهای دلار کانادا با افزایش بهای نفت خام و سایر کالاها از ژوئن به این سو، در برابر همتای آمریکایی‌اش، افزایش یافته است. با این حال، نرخ معیار اوراق قرضه دولتی 10 ساله کانادا تغییر چندانی نکرد. بلومبرگ در گزارشی دیگر به گرفتاری یک شهروند آمریکایی در کره شمالی اشاره کرد. خبرگزاری مرکزی کره شمالی در روز شنبه گزارش کرد یک شهروند آمریکایی به اتهام ارتکاب جرائمی علیه دولت محاکمه خواهد شد. بت گوسلین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد دولت آمریکا هنوز موضعی در برابر این مساله ندارد.

تعلیق مجوز الجزیره توسط دولت عراق
یکشنبه بیست و هشتم آوریل / هشتم اردیبهشت: راجر بوتل در گزارش خود در تلگراف نوشت که با وجود گسترش 3/0 درصدی اقتصاد انگلستان در یک‌چهارم ابتدایی سال 2013، نباید فریب خورد. تولید ناخالص داخلی انگلستان هم‌اکنون 5/2 درصد از بالاترین نقطه پیشین کمتر است. همچنین اگر روند رشد اقتصادی پیش از بحران ادامه می‌یافت، تولید ناخالص داخلی 16 درصد بالاتر بود. کن کلارک، خزانه‌دار انگلستان، در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز اعلام کرد اقتصاد کشورش برای «شفا یافتن» سه سال دیگر زمان لازم دارد. به گفته او، تاثیر بحران مالی جهانی روند بهبود اقتصادی را کند می‌کند. به گزارش بلومبرگ، دولت عراق پروانه فعالیت خبرگزاری الجزیره در این کشور را معلق کرد. عراق علاوه بر الجزیره، مجوز 9 شبکه تلویزیونی دیگر را نیز به اتهام ترویج خشونت و فرقه‌گرایی به حالت تعلیق درآورد. مجاهد ابو‌الحایل از کمیسیون ارتباطات و رسانه عراق اعلام کرد مجوز آن دسته از شبکه‌های ماهواره‌ای که زبان خشونت را رواج می‌دهند باطل می‌شود.

تراژدی کارگران بنگلادشی
دوشنبه بیست و نهم آوریل / نهم اردیبهشت: به گزارش سرویس اقتصادی بی‌بی‌سی وُرلد، چین در سال 2012 به بزرگ‌ترین بازار رایانه‌ای دنیا بدل شده است. بر اساس داده‌های بازاری، چین در سال 2012 در بازار رایانه‌های شخصی از آمریکا نیز گذشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که رایانه‌های وارد شده به چین در سال 2012 به 69 میلیون مورد رسیده است. به گزارش سی‌ان‌ان‌مانی، در بنگلادش حدود 400 نفر بر اثر فروریزی یک ساختمان 9 طبقه که پنج کارگاه پوشاک را در خود جای می‌داد، کشته شدند. بیش از 600 نفر هنوز حساب نشده‌اند. فروریزی یک روز پس از آشکار شدن شکاف‌هایی در بدنه ساختمان رخ داد. سیاستمداران و اقتصاددانان انگلیسی هشدار داده‌اند که تصمیم‌گیری‌های آشفته و فقدان بینش درست در دل برنامه‌های زیرساختی دولت به اقتصاد ضربه می‌زند و مانع رشد می‌شود. به گزارش تلگراف، در گزارش کمیته حسابرسی عمومی آمده است برنامه زیرساختی دولت، برنامه‌ای با بینش راهبردی و اولویت‌های مشخص نیست.


درخواست کمک در پارلمان قبرس
سه‌شنبه سی‌ام آوریل / دهم اردیبهشت: انریکو لتا، نخست‏وزیر ایتالیا، در اولین سفر رسمی خود به برلین اظهار داشت سختگیری‌های مالی آنگلا مرکل بسیار مناسب است به شرطی که با اقداماتی برای تحریک رشد همراه باشد. با این حال، لتا که 24 ساعت پس از سخنرانی‌اش به دفتر صدراعظم رفت، با این کار سعی کرد نقش رهبری مرکل در اروپا را کمرنگ جلوه دهد. به گزارش تلگراف، نرخ بیکاری در منطقه یورو به رکورد 1/12رسید. پس از این که گزارش‌ها در روز سه‌شنبه نشان داد بیکاری به بالاترین رکورد خود رسیده است، فشارها بر بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره افزایش یافته است. به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، پارلمان قبرس در روز سه‌شنبه لایحه درخواست بسته نجات را تصویب کرد. پارلمان قبرس پس از رسیدن به این نتیجه که سایر راهکارها به فروپاشی مالی خواهد انجامید، با 29 رای موافق در برابر 27 رای مخالف تصمیم گرفت بسته استقراضی دریافت کند.


سقوط شاخص‌های تولیدی ایرلند
چهارشنبه یکم می / یازدهم اردیبهشت: به گزارش تلگراف، بازده تولیدی ایرلند در ماه آوریل، با کاهش جدی مواجه شده است. این کاهش با بالاترین سرعت در چهار سال گذشته رخ داده است. شاخص PMI در ماه آوریل از 6/48 به 48 سقوط کرده است. بخش تولیدی ایرلند تا ماه مارس، نقطه روشنی در اقتصاد بحران‌زده منطقه یورو بود. صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عمان، به منظور ارائه برنامه‌هایی برای کاهش نارضایتی‌های اجتماعی پس از اعتراضات دو سال پیش، قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های بخش گردشگری، معدن و ماهیگیری را افزایش دهد. به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، اتحادیه اروپا پس از وقوع فاجعه کارگاه‌های لباس در بنگلادش، اعلام کرده است در نظر دارد برای بهبود فضاهای کاری در این کشور اقدامات مناسبی انجام دهد. این اقدامات شامل استفاده نظام ترجیح تجاری می‌شود که به بنگلادش اجازه می‌دهد بدون عوارض گمرکی و بدون سهمیه‌بندی به بازارهای اروپایی دسترسی داشته باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها