شناسه خبر : 8650 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه

همکاری ایران در تاسیس بورس اسلامی در اندونزی
به گزارش سایت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران رئیس مجلس اندونزی در حاشیه بازدید از تالار بورس اوراق بهادار تهران از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران برای کمک به راه‌اندازی بورس اسلامی در اندونزی دعوت به همکاری کرد. او به پیشرفت‌های بازار سرمایه ایران در سال‌های اخیر با وجود محدودیت‌های بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: به طور حتم از تجربیات ایران در راه‌اندازی بازار سرمایه اسلامی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم بورس اسلامی را در اندونزی تاسیس کنیم. وی گفت: ایران با تشکیل کمیته فقهی، گام‌های خوبی را در جهت راه‌اندازی ابزارها و نهادهای مالی اسلامی بر‌داشته است که امیدواریم سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، تجربیات خود را در اختیار اندونزی بگذارد.

حذف گزارش‌های کاغذی صندوق‌های سرمایه‌گذاری
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون کارگزاران بورس، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار داشت: با توجه به فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌های نرم‌افزاری لازم برای انتشار گزارش عملکرد و صورت‌های مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از طریق سامانه کدال، مدیران و حسابرسان صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثبت‌شده نزد سازمان موظفندگزارش عملکرد و صورت‌های مالی صندوق را علاوه بر انتشار در تارنمای صندوق، از طریق سامانه کدال منتشر کنند. او یادآور ‌شد: نیازی به ارائه گزارش عملکرد، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت کاغذی به این مدیریت نیست و مدیر صندوق باید صرفاً یک نسخه کاغذی از گزارش عملکرد و صورت‌های مالی پایان سال حسابرسی‌شده خود را ارسال کند.

شرایط حضور تمام سنگ‌آهنی‌ها در بورس کالا
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سرمایه‌گذاری ایران، رئیس انجمن تولید‌کنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن با اشاره به اینکه در حال بررسی چگونگی حضور تمام تولیدکنندگان سنگ‌آهن در بورس کالا هستیم، گفت: با عرضه منظم انواع محصولات پایه از جمله سنگ‌آهن در بورس کالا، راه عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی هموار می‌شود. به گفته اکبریان، در حال حاضر از ۱۴۰ پروانه بهره‌برداری و تولیدکننده سنگ‌آهن در کشور تنها چهار عرضه‌کننده سنگ‌آهن در بورس فعال هستند. در حال حاضر شرکت‌هایی هستند که دارای توالی عرضه در بورس نیستند که قرار شد این شرکت‌ها به راحتی در تالار فرعی حضور یابند تا راه برای فعال شدن معادن کوچک نیز در بورس باز شود.

تغییر ساعت معاملاتی انواع بورس‌ها
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، از چهارشنبه مورخ 29 آبان 92 بنابر مصوبه هیات‌مدیره شرکت بورس و فرابورس زمان جلسه معاملاتی کلیه بازارها از ساعت 12 به 12:30 افزایش یافت. هیات‌مدیره بورس کالای ایران نیز از روز شنبه 2/9/1392 طبق برنامه، ساعت و مراحل جلسه معاملاتی قراردادهای آتی، حراج تک‌قیمتی از ساعت 10:30 آغاز می‌شود و در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 و پنجشنبه‌ها ساعت 16 آخرین مرحله جلسه معاملاتی نیز به پایان خواهد رسید. افزایش زمان جلسه معاملاتی در ادامه ممنوعیت استفاده از کد معاملات گروهی «ددد» و به منظور سهولت هرچه بیشتر در فرآیند انجام معاملات برای فعالان بازار سرمایه صورت گرفته است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها