شناسه خبر : 8453 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اخبار کوتاه

تحول بزرگ در سیستم‌های گزارشگری مالی
به گزارش (سنا)، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس گفت: پروژه XBRL یک پروژه ملی و تحولی بزرگ در بازار سرمایه و سیستم‌های گزارشگری مالی است. او با تشریح اهداف پیاده‌سازی XBRL در بازار سرمایه گفت: هدف از پیاده‌سازی XBRL در بازار سرمایه، ارتقای سطح تعامل‌پذیری سامانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی است. او گفت: روند به‌کارگیری XBRL در دنیا رو به گسترش است و بورس‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و سازمان‌های امور مالیاتی، از نمونه‌های موفق استفاده از این استاندارد در کشورهای مختلف دنیا به شمار می‌روند. او افزود: در خاورمیانه دومین کشوری هستیم که XBRL را پیاده‌سازی کرده و از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

صعود شاخص با پل و جک
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران عباس هشی حسابرس معتمد بورس خطاب به رئیس سازمان بورس گفت: شما به عنوان بورس یکسری حقوق را از مردم سلب کرده‌اید. از جمله در بخش اساسنامه‌های تحمیلی که مورد اعتراض شرکت‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است، بورس محل مصلحت‌اندیشی نیست. زیان تسعیر ارز تمام بدهکاران در حساب‌ها گرفته نشده است. بانک‌ها نیز تمام تسهیلات مطالبات‌شان را شناسایی کردند بدون اینکه سودی قابل وصول باشد. او با اشاره به وضعیت شاخص نیز گفت: پل و جک زدیم زیر شاخص، رفت بالا. این مصلحت‌اندیشی‌های سازمان حسابرسی، سازمان بورس و اینکه به نفع دولت مالیات‌ها وصول شد، این کارها جایش در بورس نیست.

تامین مالی مخترعان و طراحان توسط بازار سرمایه
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: از 46 هزار میلیارد تومان معاملاتی که از ابتدای تاسیس فرابورس انجام شده است، بیش از 20 هزار میلیارد تومان تامین مالی بوده است. او همچنین تصریح کرد: می‌توان بر روی صندوق‌های زمین و ساختمان کار کرد و این نوع صندوق‌ها را وارد بازار کرد. در کنار آن، تامین مالی مخترعان و طراحان هم دیده شده و به همین منظور، بازار ایده در فرابورس در حال طراحی است و در حال حاضر نیز ایده‌های خوبی به این بازار ارائه شده است. هامونی به پذیره‌نویسی شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و اسناد خزانه اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: اسناد خزانه اسلامی فقط شامل بازار ثانویه می‌شود.

55 درصد از کل معاملات در اختیار 10 کارگزار
به گزارش روابط عمومی بورس تهران، به نقل از اطلاعات منتشره از اداره آمار و اطلاعات بازار در پایان هفتمین ماه سال جاری از 94 کارگزار فعال در بورس، 86 کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده‌اند. بر اساس این گزارش حدود 41 درصد از کل معاملات الکترونیکی در پنج کارگزاری انجام شده است. گزارش ارزش کل خرید و فروش 94 کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، بالغ بر یک هزار و 122 میلیون و 398 هزار میلیارد ریال بوده است همچنین تعداد 10 شرکت کارگزاری حدود 55 درصد ارزش کل معاملات را در هفت‌ماهه اول امسال به خود اختصاص دادند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها