شناسه خبر : 8446 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه بورس

حقوقی‌ها سهام را بیمه می‌کنند
index:1|width:50|height:23|align:right معاون بازار شرکت بورس گفت: سهامداران عمده حقوقی بزرگ از جمله ساتا، غدیر، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک ملت و گروه سرمایه‌گذاری امید آمادگی خود را برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی به‌منظور تضمین قیمت سهام تحت مدیریت خود اعلام کردند؛ لذا حقوقی‌های بزرگ بازار، سهام خود را بیمه می‌کنند. علی صحرایی افزود: این اوراق از هفته پیش رو در بورس منتشر خواهد شد. یادآور می‌شود انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از سوی سهامداران عمده شرکت‌ها در روزهای منفی بازار در سال گذشته، موجب شد سهامداران با اطمینان نسبت به ارزنده بودن سهم در بازار به فعالیت بپردازند؛ به طوری که انتشار این اوراق نقطه عطفی در بازگشت بورس به روند صعودی بود.

کارنامه دی‌ماه بورس کالا
حجم و ارزش معاملات بورس کالا در اولین ماه زمستان به ترتیب از رشد 17 و 28‌درصدی در مقایسه با آذر‌ماه برخوردار شد. در این مدت افزون بر دو میلیون و 500‌ هزار تن کالا توسط عرضه‌کنندگان روی تابلوی عرضه رفت و صف تقاضا از مرز سه میلیون و500 هزار تن عبور کرد. تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی بورس شاهد معامله بیش از 910 هزار تن انواع کالا بود که در آن گروه فولاد، رشد 46‌درصدی حجم و50‌درصدی ارزش را تجربه کرد. تالار داخلی و صادراتی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز شاهد معامله بیش از 898 هزار تن انواع کالا بود که در آن معاملات انواع قیر در مقایسه با ماه قبل رشد 73 و 71‌درصدی را در حجم و ارزش به‌دست آورد.

بورس مبتنی بر خبر است، نه تحلیل
index:2|width:50|height:50|align:right حسین‌ عبده‌تبریزی گفت: بازار سرمایه همچنان جای پیشرفت دارد و باید این موضوع مد نظر قرار گیرد و همچنان از بازار حمایت شود. عضو شورای عالی بورس افزود: کلید حمایت از بازار تحلیل است و باید تحلیل از سوی افراد ذی‌صلاح انجام گیرد. خبر مهم است، اما نباید کار به جایی برسد که یک خبر مسیر تحلیل را تغییر دهد بلکه باید در تحلیل‌ها، اثر اخبار را لحاظ کرد. بازار ما همچنان بر تحلیل مبتنی نیست، بر خبر مبتنی است. مخصوصاً وقتی بازار نزولی است، به دنبال خبر بد هستند. اگر مبنای تغییر و تحولات بازار اخبار باشد کار به جایی می‌رسد که افرادی اخبار منفی ایجاد می‌کنند و بازار را با شایعه به سمت اهداف خود سوق می‌دهند.

برنامه‌ریزی برای رونق بازار سرمایه
index:3|width:50|height:23|align:right رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای رونق بازار سهام در آینده انجام شده و نگرانی درخصوص بازار سرمایه وجود ندارد. علی صالح‌آبادی افزود: به دلیل تعلیق تحریم‌ها در روزهای اخیر اتفاقات خوبی در فضای اقتصادی کشور به وقوع پیوسته و فضای مطمئنی را برای سرمایه‌گذاران در بازار سهام به وجود آورده است. او با بیان آنکه تنها در بازار باثبات می‌توانیم به سرمایه‌گذاران خود اطمینان دهیم، یادآور شد: در یک روز کاری ممکن است ارزش سهام در بازار سرمایه کشور افزایش یا کاهش یابد و اینکه شاخص بازار همواره باید مثبت یا منفی باشد، دیدگاه درستی نیست.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها